سرپرست شرکت گاز استان فارس از شناسایی و رفع نشت ۱۳۴ ایستگاه تقلیل فشار گاز توسط این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وحید بهفر با اشاره به گستردگی تأسیسات گازرسانی و شبکه توزیع گاز در استان فارس گفت: اهمیت کنترل و نگهداری این شبکه و جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف گاز این سرمایه حیاتی، نشت‌یابی خطوط لوله را برای این شرکت از اهمیت دو چندانی برخوردار کرده است.

او با بیان اینکه بهره‌مندی بالغ بر ۹۹ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۸ درصد مناطق روستایی همچنین گازرسانی به صنایع در پهنه وسیع فارس نشانگر اهمیت موضوع نشت‌یابی و پایش مستمر خطوط انتقال گاز است، گفت: خطوط توزیع، شبکه و همچنین انشعاب‌های اصلی و فرعی گاز باید از دستورالعمل‏های فنی و ایمنی پیروی نمایند از این رو این تأسیسات باید به صورت مستمر تحت بازرسی و نظارت باشد.

سرپرست شرکت گاز با اظهار به اینکه نشتی گاز در شبکه‌های توزیع گاز و تأسیسات گازرسانی به دلیل فشار بالای عملیاتی، می‌تواند به سرعت محیط اطراف خود را فرا گرفته و انفجار و آتش‌سوز‌ی در پی داشته باشد، تصریح کرد: از این رو همواره نشت‌یابی و رفع فوری نشت یکی از اولویت‌های اصلی شرکت گاز استان بوده است. 

بهفر با اشاره به اینکه برنامه‌های مدونی برای شناسایی مداوم و رفع نشتی‌ها در شرکت گاز استان تدوین شده است، گفت: در همین رابطه در سه ماه نخست سال جاری نشت یابی خطوط تغذیه، شبکه و انشعابات گاز استان ۶۷۴۴ کیلومتر بوده است. 

او، تعداد ایستگاه‌های گاز نشت‌یابی شده توسط این شرکت را ۱۳۴ ایستگاه عنوان کرد و افزود: در مجموع تعداد ۲۰۹ نشت زیر زمینی در عملیات سه ماهه نخست سال جاری شناسایی و رفع شد. 

سرپرست شرکت گاز استان فارس در پایان با تاکید بر همت شرکت گاز بر جلوگیری از هدر رفت این منبع حیاتی و حفاظت از وقوع حوادث احتمالی گفت:: تاکنون شناسایی و رفع نشت در ۱۲ شهرستان استان فارس شامل شیراز، جهرم، استهبان، فسا، لارستان، گراش، کازرون، نی‌ریز، سروستان، پاسارگاد، بوانات و کوهچنار انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.