مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی سه سال گذشته با مشارکت مردمی و سرمایه‌گذاری صورت گرفته، ظرفیت اشتغال برای ۴۴ هزار و ۷۶۶ نفر در بخش اصناف استان فراهم شد.

اکبر ابدالی گفت: طی مدت یاد شده تعداد ۱۴ هزار و ۹۲۲ پروانه فعالیت صنفی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد ریال در استان قم صادر شد که ظرفیت اشتغالزایی برای ۴۴ هزار و ۷۶۶ نفر را به‌وجود آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به تعامل گسترده اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم با اتاق اصناف استان برای رسیدگی به مسائل این بخش مهم اقتصادی، افزود: در همین راستا در سه سال گذشته ۵۱ انتخابات صنفی در استان قم برگزار شد و جلسه قیمت گذاری کالا برای ۴۸ قلم صورت گرفت.

او ادامه داد: همچنین برای حمایت از فعالیت‌های صنفی در استان قم با همکاری بانک‌های عامل، ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۷۴۴ مورد درخواست در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸، مشاغل روستایی و خانگی و طرح‌های پشتیبان آن پرداخت شد.

گفتنی است مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

برچسب ها: اشتغال ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار