چاه آب شرب روستای مفرنقا شهرستان فاروج با دبی ۱۳ لیتر برثانیه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از اتمام عملیات حفاری و آغاز بهره برداری چاه و خط انتقال آب شرب روستای مفرنقا شهرستان فاروج در این استان خبر داد.

رضا عطایی گفت: به دلیل خشکسالی و عدم بارندگی‌های مناسب در چند سال اخیر، اکثر منابع تامین آّب شرب استان دچار افت شدید آبدهی شده است که چاه آب شرب روستای مفرنقا نیز یکی از آن منابع آبی بوده و به همین دلیل حفر یک حلقه چاه جدید جهت تامین آب شرب مورد نیاز ساکنان این روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عملیات حفاری چاه از ابتدای خردادماه ۱۴۰۳ آغاز و با کار شبانه روزی پیگیری گردید و در نهایت در اوایل تیرماه مراحل حفاری آن به اتمام رسید و پس از مراحل تست و آزمایش پمپاژ و اجرای عملیات خط انتقال به طول ۵۰۰ متر، عملیات تجهیز و راه اندازی این چاه نیز بصورت جهادی اجرا و برق مورد نیاز آن در حال حاضر با دیزل ژنراتور تامین شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته و اجرای ادامه پروژه همچون برق رسانی، تجهیز و ساخت اطاقک سرچاه به مرور اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این چاه به عمق ۱۴۷ متر حفاری شد و پس از چندین روز آزمایش مستمر، آبدهی این چاه حدود ۱۳ لیتر برثانیه به ثبت رسید.

لازم به ذکر است؛ روستای مفرنقا شامل ۲۱۱ خانوار واقع در بخش مرکزی شهرستان فاروج می‌باشد که بدلیل کاهش نزولات آسمانی در سالیان اخیر و افت سطح آب‌های زیرزمینی، با کاهش محسوس آبدهی چاه مواجه گردیده است.

برچسب ها: آبرسانی ، آبفا شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.