مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان جوجه‌ریزی تیرماه به حدود ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

محمدعلی کمالی سروستانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی تیرماه به حدود ۱۵۰ میلیون قطعه برسد که براین اساس  در خصوص میزان تولید مشکل خاصی نداریم.

او با بیان اینکه میزان تولید و عرضه بالاتر از تقاضا پیش بینی می شود، افزود: تولید روزهای جاری روند افزایشی داشته است و همواره حجم تولید در خصوص استان های پرتولید بالا است.

کمالی سروستانی ادامه داد: براساس ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی، طی ماه‌های اخیر به طور متوسط  ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتن تولید داشتیم که کماکان این رقم از بازار بیشتر است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: با توجه به حجم تولید از پشتیبانی امور دام انتظار می رود که بخشی از تولید را برای ذخایر استراتژیک جمع‌آوری کند، زمینه صادرات کماکان فراهم است و تنها مبادی جدید صادرات را باید فراهم کنیم تا محدود به کشور عراق نباشد.

او با بیان اینکه  نگران استمرار روند کاهشی قیمت مرغ هستیم، گفت: بنابر آمار طی ماه های اخیر ثبات قیمت را در بازار تجربه کردیم و اکنون عمده نگرانی ما زیانی است که مرغداران گوشتی نسبت به هزینه های تولید متحمل شدند. در حال حاضرمتوسط قیمت مرغ زنده در ماه های اخیر کمتر از سال گذشته بوده که این ام  خطر حذف تعدادی از تولیدکنندگان از گردونه های تولید را به همراه دارد که براین اساس لذا باید تدابیری اتخاذ شود تا تولیدکنندگان بتوانند به تولید ادامه دهند.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی ها طی ماه های اخیر ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت، درحالیکه حداکثر نیاز کشور ۱۳۵ میلیون قطعه است که براین اساس بخشی از تولید باید به عنوان ذخایر استراتژیک جمع آوری یا به بازارهای هدف صادر شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار