حسینی یکتا با اشاره به اجرای طرح شناسنامه سبک زندگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: در این طرح متخصصین طب ایرانی به مربیان مدارس در خصوص سبک زندگی آموزش می‌دهند.

نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در یک برنامه رادیویی در این باره گفت: ما بحث سواد سلامت آموزی را در بستر آموزش و پرورش داریم و بحث شناسنامه سبک زندگی موضوعی است که به ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت کشور می‌پردازد.

وی افزود: ویژگی طب ایرانی بحث پیشگیری قبل از درمان است ما این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و اصلی‌ترین مورد در پیشگیری بحث اصلاح سبک زندگی است.

حسینی یکتا تصریح کرد: اصلاح سبک زندگی در منابع طب سنتی اهمیت دارد و به عنوان موضوع مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها بر آن تأکید شده است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار کرد: تلفیق طب ایرانی و طب رایج می‌تواند کمک کند تا بحث آموزش اصلاح سبک زندگی سالم را پیش ببریم. البته طرح‌های مختلفی در این خصوص اجرا شده است، اما بحث شناسنامه سبک زندگی بسیار اهمیت دارد اجرای این طرح در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح متخصصین طب ایرانی به مربیان در مدارس در خصوص سبک زندگی آموزش می‌دهند. هر فردی به خانه بهداشت و یا مرکز جامع سلامت مراجعه کند شناسنامه سبک زندگی برای او تهیه و در سامانه‌ها ثبت می‌شود.

حسینی یکتا مطرح کرد: بحث نهضت سواد سلامت آموزی نیز با هدف آموزش سبک زندگی در نظر گرفته شده است این موضوع در بستر آموزش و پرورش رقم می‌خورد. اجرای طرح سواد سلامت آموزی در ۱۰ استان به صورت آزمایشی آغاز شده است. هدف نهایی طرح ملی شدن و آموزش برای دانش آموزان و اولیا و مربیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.