برای نخستین بار، همزمان با ایام سوگواری تاسوعای حسینی، ۱۰۰ علم عزاداری سنتی به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام راه یافت و فضایی آکنده از ماتم و حزن در این بارگاه ملکوتی پدید آورد.

در راستای پاسداشت شعائر حسینی و ایجاد فضای معنوی عزاداری برای زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج (ع)، برای اولین بار مجوز ورود علم‌های عزاداری به حرم مطهر صادر شد.

شب گذشته همزمان با شب تاسوعای حسینی، ۱۰۰ علم عزاداری به یاد علمدار کربلا از ورودی نواب حرم مطهر وارد صحن پیامبر اعظم (ص) شده و در این صحن مقدس چیدمان شدند.

حضور علم‌های عزاداری در حرم مطهر، حال و هوای خاصی به این بارگاه ملکوتی بخشیده و زائران با مشاهده این علم‌های عزاداری، به یاد رشادت‌ها و مظلومیت‌های علمدار کربلا می‌افتند و اشک ماتم بر گونه‌هایشان جاری می‌شود.

به منظور تسهیل در عزاداری و سوگواری زائران و مجاوران حضرت رضا (ع)، به هیئات عزاداری که در حرم مطهر به نوحه خوانی و مرثیه سرایی می‌پردازند، دستگاه صوت امانت داده می‌شود تا بتوانند به نحو مطلوب مراسم عزاداری خود را برگزار کنند.

در این ایام، حرم مطهر رضوی میزبان خیل عظیم زائران و مجاورانی است که با حضور در این بارگاه ملکوتی، به سوگ و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش می‌نشینند و با توسل به امام رضا (ع) از خداوند متعال التماس عاقبت به خیری می‌کنند.

گفتنی است، همزمان با ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، حرم مطهر رضوی غرق در ماتم و عزاست و برنامه‌های متنوع عزاداری و سوگواری در این بارگاه منور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.