مردم بندپی شرقی بابل در شب عاشورای حسینی در آرامگاه سید نظام الدین در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

محمد زاهد پاشا از بانیان برگزاری مراسمات ایام محرم در آرامگاه سید نظام الدین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با بیان اینکه هر ساله میزبان هزاران عزادار حسینی در این مکان هستیم، گفت: آرامگاه سید نظام الدین بخش بندپی شرقی بابل هم یک اثر تاریخی است و هم یک مکان مذهبی که در شب‌های محرم به ویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورا شاهد حضور چند هزار نفری عزاداران حتی از دیگر شهر‌های استان هستیم.

او افزود: زنجیر زنی، سینه زنی، کرب زنی و پخش نذورات مختلف از عمده روسوماتی است که اهالی این مناطق در شب‌های محرم در این مکان برگزار می‌کنند.

زاهدپاشا با اشاره به رسم ۲۰۰ ساله پخت آش ترش در شب سوم شهادت سید سالار شهیدان، گفت: از مهمترین رسومات که در ایام ماه محرم برگزار می‌شود پخت آش ترش در شب سوم شهادت سید سالار شهیدان است که با استقبال بی نظیر مردم دیگر شهر‌ها همراه است که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و هر سال هم پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه مقصد عزاداری ۵۰ هیئت مذهبی شهرستان در آرامگاه سید نظام الدین بخش بندپی شرقی است، گفت: در شب و ظهر عاشورا بیش از ۵۰ هیئت مذهبی شهرستان بابل به این مکان می‌آیند تا عزاداری خود را برای مظلومیت اباعبدالله‌الحسین و یارانش برجای آورند که همین امر سبب حضور چند هزار نفری مردم می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.