دکتر محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان و اولین پزشک فوق تخصص جراحی کودکان در اصفهان درگذشت.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان گفت: دکتر محمود اشرفی از بنیانگذاران جراحی کودک در اصفهان بود که در سال ۱۳۶۴ بخش جراحی کودکان را در بیمارستان امین و در سال ۱۳۷۲ بخش جراحی کودکان بیمارستان الزهرا را راه اندازی کرد.

دکتر مهرداد معمار زاده افزود: مرحوم دکتر محمود اشرفی در طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان نیز مشتاقانه همکاری کرده و در سال ۱۳۸۹ بخش کودکان بیمارستان امام حسین (ع) را نیز راه اندازی کرد و در اقدام‌های خیرخواهانه، مشارکت داشت.

او  ادامه داد: مرحوم اشرفی از اعضای هیات امنای خیریه استانی "محکم "و از حامیان سلامت کودکان بود و سراسر زندگی‌اش را وقف کودکان می‌کرد.

معمار زاده گفت: دکتر محمود اشرفی سه سال درگیر بیماری سرطان روده بود و بعد از تحمل بیماری، امروز صبح و در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

 دکتر محمود اشرفی در سال۱۳۲۱ در روستای مهاباد شهرستان اردستان متولد شد و در سال ۱۳۴۷ در رشته پزشکی عمومی مشغول به تحصیل و در سال ۱۳۶۳ مدرک تخصص و سپس فوق تخصص خود را در رشته جراحی نوزادان از دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی عضو جامعه پیوند اعضای ایران، عضو جامعه جراحان پیوند اعضای اطفال آمریکا و جامعه جراحان اطفال ایران و آسیا بود و کتاب‌ها و مقاله‌های علمی زیادی با موضوع کودکان و اطفال تالبف کرده است.

مرحوم اشرفی همچنین جز اولین پزشکانی بود که در جنگ تحمیلی، خدمات زیادی برای درمان رزمندگان و مجروحان جنگ، انجام دادند و پزشکان متخصص و برجسته زیادی را نیز تربیت کردند.

مراسم خاکسپاری و تشییع پیکر این شخصیت برجسته پزشکی ایران، روز چهارشنبه در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.