میزان مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد برای دومین بار در سال جاری شکسته شد و به ۵۶۳ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: نخستین رکورد شکنی برق امسال در استان دوشنبه ۱۸تیرماه به میزان۵۵۰ مگاوات به ثبت رسیده بود.

روستائی با یادآوری اینکه هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد در روز‌های پایانی هفته جاری افزایش دما پیش بینی کرده از مشترکان خواست برای پیشگیری از خاموشی‌های ناخواسته به مدیریت مصرف برق توجه بیشتری داشته باشند.

 وی افزود: میزان مصرف برق در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به زمان مشابه پارسال ۴۹ مگاوات معادل ۹.۵ درصد افزایش یافته است.

 رسول روستایی با اشاره به اینکه پیک مصرف روز گذشته در ساعت ۱۱.۵ به ثبت رسیده خاطرنشان کرد: این رکورد نشان می‌دهد زمان پیک استان از ساعت ۱۲ که همیشه اعلام می‌شود زودتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین از شهروندان خواست؛ با کاهش ١٥ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون‌ها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

وی یادآور شد:مشترکان در این شرایط با انجام راهکار‌های ساده‌ای مثل تنظیم دمای کولر روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ می‌توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار استان کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش موثر همکاری مشترکان بخش خانگی و تجاری در پایداری تامین برق استان افزود: امسال با اجرای همزمان طرح‌های پاداش صرفه جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در این طرح در نظر گرفته شده است، امید داریم هدف گذاری ۱۵ درصدی کاهش مصرف برق محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد قطع برق خانگی در برنامه شرکت توانیر در تابستان امسال در برنامه این شرکت پیش بینی شده، اما در صورتی که مشترکان چهار برابر الگو مصرف داشته باشند پس از یادآوری و اخطار برق آنان قطع می‌شود.وی تاکید کرد: براساس طرح الگوی مصرف میزان مصرف برق برای مشترکان مناطق عادی استان مانند شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ۳۰۰کیلو وات ساعت، برای مناطق گرمسیری شماره ۴،۴۵۰ کیلو وات ساعت، مناطق گرمسیری شماره سه ۶۰۰کیلو وات ساعت، مناطق گرمسیری شماره ۲ یکهزار و ۵۰۰کیلو وات ساعت و مناطق گرمسیری شماره چهار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.