اختتامیه دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان و بانوان فعال استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در آیین اختتامیه دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک گفت: نقش زنان در ایران تاثیرگذار و سازنده است. در غرب تلاش می‌شود نقش سازنده زن کاهش یافته و به ابتذال کشیده شود در حالی که زن در جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار، سازنده و ماندگار است و قابل قیاس با نگاه غربی نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: انسان سازی و تربیت به دوش مادران و زنان است و الگوی زنان ایران حضرت فاطمه زهرا(س) است که در ابعاد مختلف تربیتی، همسرداری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، خدمات اجتماعی و حتی نظامی پرچمدار است.

استاندار مرکزی هم با بیان اینکه باید بانوان موثر و اثرگذار در استان را به نسل جوان و نوجوان معرفی نموده و از آنان قدردانی کرد، گفت: در عصری که انفجار اطلاعات و ارتباطات در دنیا حاکم بوده و غرب به دنبال سلطه سبک زندگی خود است، سلطه جویی‌ها با معرفی زنان موفق کم می‌شود.

مخلص الائمه از ایجاد سامانه دیار آفتاب برای شناسایی و معرفی زنان تاثیرگذار استان در سطح استانی و ملی خبر داد.

مفتح زاده مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز با بیان اینکه در این همایش ۲۶ بانو در هشت عرصه انتخاب شدند، گفت: تلاش ما معرفی الگو‌هایی برای همانندسازی است.

در ادامه این مراسم با تقدیر از بانوان تاثیرگذار و شاخص استان، از پوستر سومین کنگره تحت عنوان "بانوی دیار آفتاب" رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.