اسفندیاری گفت: در دولت سیزدهم ۳.۵ برابر دولت‌های قبل بابت پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واریزی انجام شده است.

احمد اسفندیاری امروز در همایشی که بمناسبت گـرامیداشـت هفته تامین اجتماعی با حضور کارگران در خصـوص مسـائل و مشکـلات بیمــه‌ای برگزار شد با بیان اینکه نفع و ضرر صندوق تامین اجتماعی به بازنشستگان باز می‌گردد نه به دولت، گفت: هرچه این صندوق پر‌تر باشد و از منابع بیشتری بهره‌مند شود، سودش به بازنشستگان باز می‌گردد.

او همچنین با اشاره به اینکه وظیفه خود را خدمتگذاری به جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان می‌دانیم، افزود: تا سال ۱۴۰۱ صندوق تامین اجتماعی ابر بدهکار بانکی به بانک رفاه کارگران بود و ۱۰۷ همت بدهی بابت پرداخت بخشی از حقوق بازنشستگان طی یک دهه قبل از آن را داشت، اما طی سه سال گذشته بزرگترین افزایش سرمایه گذاری کشور با ۴۷ همت در صندوق تامین اجتماعی انجام شد و امروز این صندوق در حالی که ۶۵ همت پرداخت حقوق دارد ولی بدون دریافت حتی یک ریال تسهیلات بانکی، به جایی بدهکار نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۳.۵ برابر دولت‌های قبل بابت پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واریزی انجام شده و بهترین سهام شرکت‌ها و کارخانجات بابت این بازپرداخت دیون که معادل ۲۶۰ همت است، به سازمان پرداخت شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هنوز بیش از ۵۰۰ همت از دولت مطالبه دارد، عنوان کرد: این سازمان با روند افزایش بیمه شدگان ۲۷ همت افزایش درآمد داشته، اما دولت باید پرداخت دیون خود را به این سازمان انجام دهد تا پایداری صندوق تضمین شود.

او با تاکید بر اینکه خود را ملکف به اجرای قانون و حفظ حقوق تامین اجتماعی می‌دانیم، گفت: امروز بالای ۹۵ درصد کارفرمایان به تعهدات خود در حوزه سازمان تامین اجتماعی، پرداخت بیمه و حقوق خوب عمل کرده است. لازم است در این فضا دولت به عنوان بزرگترین کارفرما به وعده‌های خود عمل کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه درمان اتفافات خوبی برای جامعه کارگری در راه است، گفت: امروز در تمام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی، درمان و بستری برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان است.

اسفندیاری افزود: در مراکز درمانی دانشگاهی نیز هزینه‌های درمان و بستری مانند مراکز تامین اجتماعی است و به همین دلیل امروز بزرگترین پرداخت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دانشگاهی با ۲۳ همت ارزش پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ۴۰۰ قلم داروی درمانی دیگر به اقلام دارویی تحت پوشش بیمه این سازمان اضافه شده است، عنوان کرد: نمایندگان کارگران پیگیری کنند اگر داوری درمانی دیگر از قلم افتاده اعلام کنند تا در لیست پوشش بیمه‌ای قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی کشور همچنین مطالبه گری را حق کارگران دانست و گفت: امروز فارس در بحث درمان مستقیم، دچار عقب ماندگی تاریخی است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: سه درمانگاه جدید در شهر‌های زرقان، خرمبید و مهر در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. بیمارستان دوم سازمان تامین اجتماعی که در شیراز کار احداث آن آغاز شده نیز دچار مشکل فنی است و شرکت خانه سازی ایران موظف است اصلاحات لازم به ویژه در بحث مقاوم سازی را با هزینه خود انجام دهد.

او در پایان گفت: سازمان تامین خود را موظف به اجرای تمام قوانین مرتبط با حوزه کارگری می‌داند و فلسفه حضور نمایندگان دولت در هیات امنای تامین اجتماعی نیز در راستای تدوین حقوق بازنشستگان و کارگران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار