رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم آزاده جهان گفت: امروز کربلای معاصر در غزه مقتدر تجلی پیدا کرده است.

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی مسلمانان و مردم آزادیخواه جهان تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

محرم ماه جلوه‌گری و عشوه‌گری عشق به گل‌واژه‌های شرافت انسانی در قالب شهادت شریف‌ترین انسان‌های ازل و ابد می‌باشد که به صورت سیاه‌پوشی و حزن و اندوه ابدان و اماکن تجلی و هویدا می‌گردد. در زیر این سیاهی‌های غمناک، تجلی اوج جلوه‌های پاسداری از حریت، آزادگی، شرف و ناموس دین در قالب یادآوری مصائب و محبت‌های لحظه به لحظه این واقعه عظیم کائنات را شاهدیم که ماحصل آن پرورش جوانان عزیز، دلاور و خودباور و مردان و زنان امیدآفرین، افتخار آفرین گردیده که ضمن قلوبی آکنده از غم و انزجار از ظلم، در راه گسترش جوهر و ذات دین که همان دوری از ذلت و اوج عزت علمی، فرهنگی و اقتصادی حسینی وار از خودگذشتگی می‌نمایند تا ایران عزیز اسلامی و مردمان شریف آن بر قله افتخارات و عزتمندی پرچم حریت حسینی و رسالت زینبی را نصب و خانه دل خویش و جامعه را به انتظار فرج تهی از هرگونه پلیدی و زشتی می‌نماید؛ و عجب ریشه عمیقی این نهضت فطری- الهی دارد که روایت معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» امروز در غزه مقتدر و مظلوم تجلی پیدا کرده است و آن را به بزرگترین صحنه بی‌آبرویی قدرت‌های استعمارگر و یزیدیان زمان بدل کرده و دست‌های آلوده به خون انسانیت و شرافت را از پس چهره‌های مدعی حقوق بشری به نمایش گذاشته است تا جایی که صدای مردم آزادیخواه حتی تحت فرمان نظام‌های استعماری ماه‌هاست در کوچه‌ها و خیابان‌های کشور‌های غربی به حمایت از کربلای معاصر یعنی غزه مظلوم سر به آسمان کشیده است. واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که ضمن ارج نهادن به کلیدواژه‌های آزادی، حریت، شرف و انسانیت آثار آن در تمام ابعاد تاریخ شیعه و زندگی آزادگان و آزاداندیشان جهان مشهود است.

اینجانب با قلبی مالامال از غم و اندوه در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام تسلیت و تعزیت عرض نموده، امیدواریم عزاداری همه رهروان راستین آن حضرت به ویژه خانواده بزرگ محیط زیست کشور مورد قبول درگاه ایزد منان قرار بگیرد. به امید ظهور»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار