مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: تعداد آثار میراث طبیعی این استان، در فهرست آثار ملی کشور به ۸۷ اثر رسیده است.

عطا حسن‌پور از ثبت ۱۵ اثر طبیعی لرستان در شورای ثبت طبیعی کشور خبر داد.

وی افزود: این آثار در تاریخ ۱۷ تیرماه امسال در فهرست آثار ملی کشور واجد ارزش ملی شناخته شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عنوان کرد: مجموعه درخت گردو کهن‌سال شماره ۶، شماره ۷، شماره ۸، شماره ۹، شماره ۱۰، شماره ۱۳، شماره ۱۸، شماره ۱۹، شماره ۲۰، شماره ۲۱، شماره ۲۲، شماره ۲۳، شماره ۲۴، شماره ۲۵ و شماره ۲۶ دره کهمان شهرستان سلسله در این فهرست قرار دارند.

حسن‌پور، گفت: با ثبت این آثار تعداد آثار میراث طبیعی لرستان، در فهرست آثار ملی کشور به ۸۷ اثر رسیده است.

وی افزود: استان لرستان به‌واسطه وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از ظرفیت بالایی برای حفظ و نگهداری و ثبت ملی برخوردار است.

ثبت ملی ۱۳۷ اثر معنوی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: باتوجه‌به این ظرفیت، اداره کل میراث‌فرهنگی استان برای حفظ و نگهداری و ثبت ملی این آثار در تلاش است

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: گفت: با ثبت شش اثر معنوی این استان، تعداد آثار ثبت شده لرستان در میراث معنوی کشور به ۱۳۷ اثر رسیده است

وی ادامه داد: مراسم سقاخانه‌های خانگی بروجرد، آسید مصطفی سعیدی حوزه نقالی (شاهنامه‌خوانی)، نوحه‌خوانی سنتی خرم‌آباد، روضه خانگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و جایگاه ولایت خرم‌آباد در این فهرست قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: با ثبت این آثار، ۱۳۷ اثر معنوی لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

حسن‌پور، عنوان کرد باتوجه‌به تنوع فرهنگی در استان و ظرفیت بالای آثار معنوی این استان، در سال جاری اقدام به تهیه و ۳۴ پرونده ثبت معنوی جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.