رئیس اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به شرایط تولید و قیمت، خرید حمایتی ۵ هزار تن تخم مرغ مازاد از مرغداران در دستور کار قرار گرفته است.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گفته او، با احتساب شرایط بازار و تولید و همچنین قیمت تخم مرغ درب مرغداری، نرخ منطقی هرعدد تخم مرغ فله در خرده فروشی ها ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزارتومان است و عرضه با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

کاشانی ادامه داد: رصدها نشان می دهد که با تعطیلی کارخانجات و کاهش تقاضا  از سوی افراد  در ایام محرم، مصرف نسبت به روزهای قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن از آغاز خرید حمایتی تخم مرغ خبر داد و گفت: با توجه به مازاد تولید، خرید حمایتی ۵۰ هزارتن تخم مرغ مازاد را از ابتدای مرداد آغاز خواهیم کرد. هر چند به رغم درخواست های مکرر از پشتیبانی امور دام مبنی بر خرید حمایتی این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۵۰ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است که انتظار می رود تا پایان سال به ۱۴۵ هزارتن برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار