شهرستان تبریز و منطقه آزاد چابهار برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی همدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با شهرستان تبریز با بیان اینکه کریدور جنوب شرقی و شمال‌غربی دارای امتیازات خاصی است گفت: در تفاهم‌نامه همکاری با فرمانداری تبریز فرصت برای سرمایه‌گذاران آذربایجان‌شرقی در چابهار ایجاد شده تا بتوانند تولیدات خود را به بازار‌های جهانی ترانزیت کنند.

وی گفت:این همکاری می‌تواند گامی موثر در جهت توسعه فناوری‌های نوین و ارتقای کارایی منطقه آزاد چابهار باشد و نقش مهمی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای این منطقه ایفا کند.

فاتح فرماندار تبریز با اشاره به اینکه در تدوین یک برنامه راهبردی تلاش شده تا از ظرفیت منطقه آزاد چابهار برای تجار تبریز استفاده شود گفت:این همکاری می‌تواند به اشتغالزایی و توسعه اقتصادی شهرستان تبریز کمک شایانی کند و فرصت‌های جدیدی را برای صنایع، جوانان و نیرو‌های متخصص این منطقه فراهم آورد.

صبحی رئیس هیئت مدیر هلدینگ شرکت تولیدی گفت: این تفاهم نامه به منظور ایجاد اولین منطقه آزاد هوشمند در کشور با محوریت هوشمندسازی و مدیریت یکپارچه فرآیند‌های اداری، مدیریت هوشمند مصرف انرژی، هوشمندسازی ابنیه، ساختمان‌ها و صنایع موجود و استفاده از انرژی‌های نو به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.