پروژه تقاطع غیرهمسطح «نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع)» به‌عنوان بزرگ‌ترین تقاطع جنوب کشور در پانزدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس موردبررسی میدانی قرار گرفت که این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی دارد.

 

پروژه تقاطع غیرهمسطح «نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع)» به‌عنوان بزرگ‌ترین تقاطع جنوب کشور در پانزدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس موردبررسی میدانی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، از اصحاب رسانه که در جریان این بازدید‌ها علاوه بر پوشش خبری، پیشنهاد‌های خوبی هم در زمینه پیشرفت پروژه‌های مدیریت شهری ارائه می‌کنند، تقدیر کرد.

شهردار شیراز نیز در جریان این بازدید ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) بیان کرد: از ابتدای امسال بازدید شبانه از اجرای پروژه‌های نوبت شب را آغاز کردیم.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه شهرداری شیراز بدون توقف در حال فعالیت شبانه‌روزی است، از حضور فعال اصحاب رسانه در بازدید‌های شبانه تقدیر کرد و گفت: هدف و شأنی بالاتر از خدمت به مردم نداریم.

او در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) نیز خاطرنشان کرد: این پروژه در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت، اما تنها در حد تجهیزات کارگاه باقی ماند و در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ فعالیت پروژه مجدداً از سر گرفته شد و امروز از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی برخوردار است.

اسدی با یادآوری این موضوع که پل شماره ۳ این پروژه با حضور وزیر کشور در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: ایمن‌سازی، شانه سازی، استقرار نیوجرسی و ترمیم و درزگیری آسفالت که در اختیار شهرداری است انجام‌شده و با همکاری شرکت توزیع برق شیراز روشنایی و همچنین پایش تصویری هم انجام خواهد شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز تصریح کرد: از ۴۲ کیلومتر کمربندی شیراز که ۱۸ کیلومتر آن تحویل شهرداری شده، در ایام نوروز هیچ فوتی ناشی از تصادفات نداشتیم که نشانه اقدامات مطلوب انجام‌شده توسط شهرداری شیراز است.

شهردار شیراز با ابراز خرسندی از اینکه در همه مناطق این کلان‌شهر پروژه‌های فعال در حال اجراست و هیچ پروژه نیمه تعطیل نداریم، گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت ها، شیفت شب را راه اندازی کردیم و تلاش می‌کنیم در حد مسئولیت خودمان شبانه‌روزی فعالیت کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار پرتلاش این کلان‌شهر بر لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها و رصد وظایف مسئولان تأکید کرد.

سید اسماعیل حسینی با تصریح بر این نکته که ارزش کار فنی پروژه‌ها بسیار بالاست، گفت: در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های مالی، بهره‌برداری از پروژه‌ها کار بسیار بزرگی است که جای تبریک دارد.

او در ادامه از اجرای ایده خلاقانه راه‌اندازی نوبت شب پروژه‌های بزرگ‌مقیاس توسط شهرداری شیراز تقدیر کرد و گفت: در مجلس تلاش خواهیم کرد تا حمایت‌های کلان برای پیشرفت و تحول کاربردی و توسعه‌ای شهر‌ها و فضای فرهنگی انجام شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: آمار تصادفات در کمربندی شیراز طی سال‌های اخیر مسئولان را بر این داشت که تمهیدات جدی برای ایمن‌سازی این محور در دستور کار قرار دهند.

محمدتقی تذروی ادامه داد: یقین داریم بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر کاهش تصادفات، دسترسی شهروندان جنوب به شمال کمربندی را تسهیل خواهد کرد.

او همچنین تصریح کرد: کوتاه شدن طول مسیر با اجرای این تقاطع، هزینه سفر شهروندان ساکن در این منطقه را کاهش خواهد داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در جریان بازدید بیان کرد: این پروژه در تلاقی دو بولوار احمد بن موسی (ع) و نواب صفوی و بزرگراه امام خمینی (ره) یا همان کمربندی ورودی شیراز قرارگرفته است.

محمد امین طول عرشه این تقاطع که بزرگ‌ترین تقاطع جنوب کشور محسوب می‌شود را ۴۵۰۰ مترمربع و سطح اشغال آن را ۲۲ هکتار اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد: این تقاطع باهدف تسهیل تردد ترافیکی، کاهش ترافیک در کمربندی جنوب شیراز، دسترسی شهرک‌های جنوبی ازجمله حجت‌آباد، مهدی‌آباد و مدرس و همچنین ایمنی در محور کمربندی ایجادشده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه سه دورگرد هم‌سطح با بهره‌برداری از این تقاطع حذف خواهد شد، عنوان کرد: عملیات عمرانی این تقاطع در اواسط دی‌ماه ۱۴۰۱ آغاز و حجم قابل‌توجهی تملک شد. تاکنون ۶۰ پلاک شناسایی و تملک شدند که ۴۴ پلاک سهم منطقه ۹ و ۱۶ پلاک سهم منطقه ۵ بوده است.

امین ادامه داد: با اجرای طرح ترافیکی نیز سه کیلومتر مسیر کمربندی منحرف خواهد شد که فاز نخست آن هفته آینده آغاز می‌شود.

او اضافه کرد: اگرچه زمان‌بندی اجرای این پروژه ۴ ساله پیش‌بینی‌شده بود، اما باتدبیر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد این پروژه ۲ ساله به اتمام برسد. البته راه‌اندازی نوبت شب اجرای این پروژه به تحقق این هدف مهم کمک زیادی کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعلام کرد که این پروژه بهمن‌ماه امسال و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

او همچنین هزینه اجرای به‌روز این پروژه را ۲۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد؛ بنابراین گزارش ۱۵۰۰ متر مکعب عملیات اجرای بتن عرشه، همزمان با پانزدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس، توسط شرکت سد و عمران پارس گستر انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار