دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از آغاز فعالیت‌های تابستانه خانه یاریگران زندگی در ساری خبر داد.

علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به که همراه مسئولان آموزش و پرورش استان و اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری، جمع کثیری از دانش آموزان مشاوران و والدین در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانه (اوقات فراغت۱۴۰۳) خانه یاریگران زندگی مازندران در ساری شرکت کرد، از آغاز فعالیت‌های تابستانه خانه یاریگران زندگی در ساری خبر داد و گفت: این مهم به منظور پر کردن اوغات فراغت دانش آموزان انجام شده است.

او با اشاره به لزوم اولویت بخشی به مقوله اقدامات فرهنگی و پیشگیری، افزود: با ایجاد خانه یاریگران زندگی به‌طور ویژه به فعالیت­های نوآورانه و خلاقانه و برپایی نمایشگاه‌ها به پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد می‌پردازیم و از ظرفیت و نظر دانش‌آموزان برای ارتقای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش بهره مند می‌شویم.

شیرازی با اشاره به به فرارسیدن تعطیلات تابستانی و ضرورت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان از طریق آموزش‌های پیشگیرانه، گفت: یکی از راه‌های کاهش آسیب اجتماعی در مدارس، استفاده و بهره مندی از توانمندی دانش آموزان در روند اثر بخشی و مهارت آموزی است که با برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای استفاده بهینه از این ظرفیت در خانه یاریگران زندگی در راستای ارائه خدمات موثر در قالب فعالیت­های تابستانه برای جذب و فراهم آوردن زمینه مراجعه حداکثری دانش آموزان به خانه یاریگران ­زندگی صورت می‌پذیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به لزوم بهره گیری از هم افزایی نیروی عظیم دانش آموزی، با شعار اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، افزود: یکی از مباحثی که جزء مشکلات روانی برای جامعه محسوب می‌گردد، آسیب‌های اجتماعی هستند که در راس آنها اعتیاد قرار دارد.

او با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه فی ما بین ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور و وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان یاریگران زندگی، گفت: به لطف خدا و تلاش دکتر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همت مسئولان آموزش و پرورش، با ایجاد خانه یاریگران زندگی در سطح کشور، اقدامات پیشگیرانه و سازنده‌ای در این راستا صورت گرفته است.

شیرازی، با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی مدون و تقویت کانون یاریگران مدرسه سطح استان و اهمیت اجرای و دقیق برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری در جلوگیری از گرایش فرزندان و دانش آموزان به سوء مصرف مواد مخدر و روان گردانها، افزود: مدارس و خانواده ها، در گسترش و اجرای صحیح طرح یاریگران زندگی و تعمیم مهارت‌های پیشگیرانه نقش سازنده‌ای را ایفا می‌کنند.

او گفت: با تشکیل کارگروه مشترک، گزارش فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان مورد ارزیابی قرارگرفته و عزیزان موفق و پیشرو در زمینه فعالیت­های تابستانی با اهدا جوایز نفیس مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و این شاخص در تخصیص منابع آتی به خانه‌های یاریگران زندگی لحاظ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار