مستند «روزگار ابراهیم»، روایت‌گر زندگی‌نامه شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده دوشنبه ساعت ۱۶ به روی آنتن شبکه افق می رود.

روایت داستان زندگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده می‌باشد. شهید جوانی از شهرستان شوشتر استان خوزستان که در خانواده‌ای کاملا مذهبی و انقلابی به دنیا آمد. پدرش پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی بود. مصطفی ۱۱ ساله بود که از اهواز به همراه خانواده به استان مازندران و پس از ۲ سال به شهرستان شهریار استان تهران نقل مکان کرد. او یکی از بسیجی‌های فعال منطقه زندگی خود بود. این شهید دوران نوجوانی خود را با حضور در مساجد و هیأت‌های مذهبی، انجام کار‌های فرهنگی، عضویت در بسیج و یادگیری فنون نظامی بسیار فعال سپری کرد.

در دوران جوانی در حوزه علمیه به فراگیری علوم دینی پرداخت، سپس در دانشگاه دانشجوی رشته ادیان و عرفان شد، همزمان مشغول جذب نوجوانان و جوانان مناطق اطراف شهریار و برپایی کلاس‌ها و اردو‌های فرهنگی و نظامی و جلسات سخنرانی و… برای آنان بود. شهید صدرزاده که دختری به نام فاطمه و پسری به نام محمدعلی از خود به یادگار گذاشته است.

سال ۹۲ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) با نام جهادی سیدابراهیم، داوطلبانه به سوریه عزیمت کرد و به علت رشادت در جنگ با دشمنان، فرمانده گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد و سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با اول آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید و به دیدار معبود شتافت و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت.

مستند «روزگار ابراهیم» با روایتی از زندگی نامه شهید صدرزاده، به مناسبت سالروز شهادت این شهید والا مقام، دوشنبه مصادف با تاسوعای حسینی ساعت ۱۶ و تکرار این مستند ساعت ۱:۳۰ بامداد و ۹ صبح روز بعد به روی آنتن افق سیما می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار