سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران گفت: مهدی الفتی مرد روز‌های سخت است و او توانایی کسب نتیجه خوبی در المپیک پاریس را دارد.

رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کسب سهمیه ژیمناستیک توسط مهدی الفتی پس از ۶۰ سال گفت: برای به دست آوردن یک نتیجه سال‌ها وقت نیاز است. زمانی که من به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم با خانم اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک برنامه ریزی کردیم که می‌ خواهیم به چه اهدافی برسیم و این مسئله برای عده‌ای خنده دار بود، اما عملکرد چند سال اخیر ما ثابت کرد که ما توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

او ادامه داد: مهدی الفتی موفق شده بود سهمیه مسابقات جهانی بلژیک را کسب کند و اگر ثبات مدیریتی در فدراسیون وجود داشت ما می‌توانستیم در همان مسابقات سهمیه المپیک را کسب کنیم و دیگر نیازی به حضور در مسابقات ورلد کاپ نبود، اما بالاخره مهدی الفتی موفق شد سهمیه المپیک را به دست بیاورد.

خیرخواه درباره شکایت ورزشکار استرالیایی و آیا اینکه این موضوع روی الفتی تاثیر گذاشته بود یا خیر؟ بیان کرد: این مسئله مقداری به ما استرس وارد کرد و هیچوقت چنین شکایتی در فدراسیون جهانی ثبت نشده بود، اما خوشبختانه با درایت فدراسیون و وکیل قوی ما الفتی در پرونده شکایت ورزشکار استرالیایی تبرئه شد.

او درباره وضعیت تمرینات مهدی الفتی اظهار کرد: زمانی که شکایت ورزشکار استرالیایی مطرح شده بود خب طبیعتا ورزشکار و مربی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اما ما با مهدی تمرینات بدنسازی را کار می‌کردیم و پس از این حل شدن این موضوع تمرینات را بیشتر کردیم. وسایل ما متاسفانه بالای ۲۰ سال عمر دارند و این در حالی است که وسایل پس از ۳ سال به دلیل مستهلک شدن باید تعویض شوند. ما با خرکی کار می‌کنیم که با خرکی که در المپیک وجود دارد متفاوت است و این موضوع می‌تواند کار ما را سخت‌تر کند. خوشبختانه پس از اینکه الفتی در بازی‌های آسیایی مدال نقره را کسب کرد با اینکه او توانایی گرفتن مدال طلا را نیز داشت نگاه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به ژیمناستیک تغییر کرده است.

خیرخواه بیان کرد: در حال حاضر مهدی الفتی پرش‌های خود را انجام می‌دهد و تمرینات خوبی را در حال انجام دادن است و امیدواریم بتوانیم با نتیجه‌ای بسیار خوب از المپیک برگردیم و از مردم عزیزمان می‌خواهم که در این روز‌های عزیز برای الفتی دعا کنند. ما برای کسب این سهمیه سختی‌های زیادی را تحمل کردیم و خدا را شاکرم که بالاخره ژیماستیک ایران در جهان مطرح شد. الفتی مرد روز‌های سخت است و او توانایی کسب نتیجه خوبی در المپیک پاریس را دارد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در خصوص اعزام شان به مسابقات المپیک گفت: قرار بود ما ۲ مرداد راهی پاریس شویم، اما با درخواست ما از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان قرار شد ما ۲۹ تیر اعزام شویم تا چند روزی در پاریس تمریناتمان را دنبال کنیم. مهدی الفتی روز ۶ مرداد مسابقه اش را انجام می‌دهد و امیدوارم نتیجه‌ای خوب کسب کند.

او گفت: مهدی احمد کهنی دیگر ژیمناست ما نیز توانایی گرفتن سهمیه المپیک را داشت و او جزو برترین ژیمناست‌های جهان در دارحلقه است، اما به دلیل یک سهل انگاری در مسابقات آلمان او موفق نشد سهمیه بگیرد در حالی که ما می‌توانستیم با ۲ ژیمناست در المپیک پاریس حضور داشته باشیم.

خیرخواه در پایان خاطرنشان کرد: ما در ماه‌های اخیر تمریناتمان را در استان قزوین برگزار کردیم و از مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین و رئیس هیئت این استان بابت حمایت هایشان تشکر می‌کنم.

خبرنگار سجاد هدایت پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار