رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه تاکنون موردی مبنی بر ابتلا به تب دنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است.

سعید جاودان سیرت  با بیان اینکه هیچ موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است گفت: تب دنگی بیماری ویروسی است که فقط از طریق پشه آئدس آلوده به انسان منتقل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این بیماری از طریق تنفس منتقل نمی‌شود، اظهار کرد: چنانچه پشه آلوده فرد سالمی را نیش بزند منجر به انتقال بیماری خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به علائم بیماری تب دانگی، خاطرنشان کرد: تب، استخوان درد شدید، خارش و قرمزی در محل نیش و لک‌های پوستی از جمله علائمی است که فرد به آن دچار خواهد شد.
 
جاودان سیرت تصریح کرد: اگر فرد دچار این علائم شود و به مناطق گرمسیری یا مناطقی که این پشه دیده شده، سفر کرده باشد و سپس به این علائم مبتلا شده، باید حتما به پزشک مراجعه نماید.
 
وی ادامه داد: درمان این بیماری تنها داروی مسکن، استراحت و دریافت مایعات می‌باشد که خوشبختانه مرگ و میر ناشی از این بیماری کم است، اما اگر فردی دچار علائم شد و یا اگر پشه‌ای آن را نیش زده و سپس به علائم مبتلا شده باشد باید حتما به پرشک مراجعه و پیگیر درمان خود باشد.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که مردم ما باید به آن دقت داشته باشند، آن است که لباس رنگ روشن و آستین بلند بپوشند و در مناطقی که پشه زیاد است، هنگام خواب و استراحت حتما از «پشه بند» استفاده نمایند.
 
جاودان سیرت بیان کرد: رعایت بهداشت عمومی، تخلیه به موقع زباله‌های منزل، شست و شوی مداوم سطل زباله ها، رعایت نظافت گلدان و تمیز نگه داشتن ظروف زیر آنها از جمله مواردی است که اگر رعایت شوند مانع گسترش این بیماری خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.