رک بودن و گشاده‌رویی ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است. اما در حین کار، همین ویژگی‌ها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند. حتی ممکن است به قیمت کار شما تمام شود!

قوانین نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید مسائلی هست که هرگز نباید در محل کار در مورد آنها صحبت کنید. آیا می‌خواهید بدانید چه زمانی در محل کار باید سکوت کرد؟

۱) وقتی کسی کار را خراب می‌کند
وقتی کسی در محل کار مرتکب اشتباه می‌شود، گاهی اوقات واکنش نشان ندادن چالش‌برانگیز است. از این گذشته، وقتی خانواده و دوستانمان مرتکب کار اشتباهی می‌شوند، به راحتی در مورد آن صحبت می‌کنیم. اما نمی‌توانیم با همکارانمان این رفتار را داشته باشیم.

در حالی که اینها ممکن است مانند "واکنش‌های صریح" به نظر برسند، اما در واقع برای اکثر مردم خوشایند نیست و آنها به شما نگاه منفی خواهند داشت.

وقتی کسی کارش را خراب می‌کند، بهترین کار این است که سکوت کنید و همدل‌تر باشید.

این زمانی است که باید ضرب المثل "اگر نمی‌توانید چیز خوبی بگویید اصلاً چیزی نگویید" را به کار ببرید.

۲) وقتی کسی بدگویی می‌کند
بیایید بگوییم که شما بسیار مراقب هستید که چیزی منفی به دیگران نگویید. اما اگر در جریان بدگویی‌ها باشید چه اتفاقی می‌افتد؟

به گفته دکتر مایکل ویدرمن، که متخصص روانشناسی محیط کار است، "ساده‌ترین پاسخ این است که فقط گوش دهید و پاسخ ندهید. "، اما اگر موضوع بحث برانگیز است، او به شما پیشنهاد می‌کند که نظر متفاوت خود را به وضوح بیان کنید. سکوت می‌تواند به عنوان توافق تفسیر شود.

با این حال، اگر شخصی مکرراً شایعات را با شما در میان می‌گذارد، باید در مورد محافظت از خود در برابر آنها فعال‌تر باشید. احتمالاً باید کمتر و کمتر با آنها ارتباط برقرار کنید یا اگر این امکان پذیر نیست، به سادگی بگویید «متاسفم. نمی‌خواهم نظر بدهم.» تا زمانی که پیام شما را دریافت کنند.

۳) وقتی از نظر عاطفی تحت فشار هستید
اگر رئیس یا مدیر هستید و احساس ناامیدی و خشم خود را ابراز می‌کنید که انگار حق شماست، ممکن است بدون اینکه بدانید از قبل به صورت کلامی توهین کرده باشید.

بر اساس روانشناسی، "سوءاستفاده کلامی اغلب به صورت زبان تحقیرآمیز، استفاده از کلمات نفرین یا تهدید، و استفاده از لحن یا صدای خشن ظاهر می‌شود. "، اما می‌تواند یکی از موارد زیر باشد: سرزنش، انتقاد، تحقیر و تهدید.

بنابراین، اگر تمایل دارید زمانی که از نظر عاطفی تحت فشار هستید، بدون خودسانسوری رفتار کنید، این کار را انجام ندهید - به خصوص در محل کار! یاد بگیرید چگونه احساسات منفی خود را مدیریت کنید تا منفجر نشوید.

۴) وقتی کسی نظر شما را درباره همکاری می‌پرسد
وقتی کسی نظر شما را درباره همکاری می‌پرسد می‌تواند از پاسخ شما علیه شما استفاده کند!

هنگام برخورد با این افراد باید بیشتر مراقب باشید. آنها می‌توانند از کلمات شما برای پیشبرد برنامه خود استفاده کنند. باز هم، فقط به یاد داشته باشید، وقتی کسی هر چیز منفی می‌گوید، فقط ساکت باشید.

۵) زمانی که رئیستان از کار شما انتقاد می‌کند
وقتی رئیس شما، که در کاری که می‌خواهید انجام دهید متخصص است، می‌گوید «مقاله شما به کار بیشتری نیاز دارد»، آه نکشید و چیزی نگویید که به وضوح نشان می‌دهد نمی‌توانید انتقاد را تحمل کنید.

این می‌تواند تأثیری پایدار (منفی) روی شما بگذارد، زیرا ناتوانی در تحمل انتقادات، نشانه‌ی EQ پایین است؛ بنابراین دفعه بعد که کسی به شما بازخورد می‌دهد، به سادگی سر تکان دهید و موافقت کنید – به خصوص اگر او متخصص‌تر از شما باشد؛ و اگر واقعاً باید از خود دفاع کنید، آن را به زیباترین شکل ممکن بگویید.

۶) زمانی که اطلاعات شما تایید نشده است
اطلاعات را پخش نکنید، به خصوص اگر نمی‌دانید که آیا ۱۰۰٪ درست هستند یا خیر. اما اگر احساس می‌کنید واقعاً نیاز به اشتراک‌گذاری دارید، به سادگی سلب مسئولیت کنید و بگویید «مطمئن نیستم این درست باشد» یا «این اطلاعات تأیید نشده است».

۷) زمانی که به کسی مشکوک هستید که کار اشتباهی می‌کند
شما مشکوک هستید که شخصی گیره‌های کاغذ ... یا اطلاعات یا پول را می‌دزدد. یا اینکه یک نفر جاسوس است. آیا باید شک خود را با کسی در میان بگذارید؟ ابدا! مانند یک کارآگاه رفتار نکنید، مانند یک "قهرمان" رفتار نکنید. در عوض، فقط ساکت باشید. درواقع گزارش هر یک از این موارد می‌تواند برای شما و افرادی که مشکوک به انجام این کار‌ها هستند بسیار خطرناک باشد.

آیا می‌خواهید شغل خود را حفظ کنید؟ اگر بله، پس از نمایش و جنجال دوری کنید! اگر واقعاً مشکل بزرگی باشد، افراد مناسب در نهایت متوجه خواهند شد.

سخن نهایی
کلمات فقط کلمه نیستند. آنچه ما می‌گوییم بسیار مهم است، به خصوص در محل کار؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که جملاتی را که ممکن است جنجال به پا کند کند و به قیمت کار شما تمام شود، بیان نکنید. پس وقتی در این ۷ موقعیت قرار گرفتید، فقط به یاد داشته باشید که سکوت کنید. لطف بزرگی به خود می‌کنید.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار