رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و چهل و نهمین جلسه در جمع خبرنگاران، پاسخگوی سؤالات و ابهامات مطرح شده بود.

 مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه جلسه دویست و چهل و نهم در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان و ورود آنها به ناوگان حمل و نقل شهری بیان کرد: کار‌ها در حال انجام است. تمام تلاش ما این است که از درآمد حاصل از صرفه جویی بنزین، برای این منظور استفاده شود و وزارت نفت ملزم به پرداخت مابه التفاوت هزینه تاکسی‌ها به رانندگان است. به اضافه، وام و تسهیلاتی هم باید در نظر گرفته شود. جامعه تاکسیرانی قادر به پرداخت هزینه کامل تاکسی‌های برقی نیست و وزارت نفت باید بپردازد که اگر حل شود؛ کمک بزرگی به تاکسیرانان خواهد بود. تقاضا برای خرید این تاکسی‌ها بسیار است، اما باید مراحل قانونی آن طی شود.

چمران در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون شایعات جایگزینی مخبر، معاون رییس جمهور فقید، با زاکانی، به عنوان شهردار تهران و نیز انتصاب غیر قانونی فردی با استفاده از سفارش و رشوه در یکی از پست‌های مهم شهرداری توضیح داد: همانطور که گفته می‌شود؛ اینها همه شایعه بوده و صحت ندارد. به جد هر دو را تکذیب می‌کنم. این موضوع هم جریان قانونی خود را برای بررسی بیشتر طی خواهد کرد.

وی در مورد سرانجام مباحث مربوط به هفت ساله شدن شورا‌ها و موضع‌گیری‌های برخی از اعضا در این باره اظهار داشت: این مسیر قبلاً هم طی شده است. شورا‌های سایر استان‌ها تمایل و تأکید بسیاری بر این موضوع دارند و معتقدند دوره سه ساله شورا‌ها بی معناست. من خودم هیچ تمایل به این موضوع نداشته و مایلم هر چه زودتر این دوره تمام شود؛ بنده این موضوع را نه رد و نه تکذیب می‌کنم. در این مورد مجلس باید تصمیم بگیرد که البته فرآیند بسیار زمانبر است.

رئیس شورا ادامه داد: پس از تأیید مجلس، شورای نگهبان نیز باید در این مورد اظهار نظر داشته باشد. در صورت تأیید مجدد، به مجلس جهت تصویب ارجاع داده خواهد شد و در مرحله بعد به مجمع تشخیص مصلحت و پس از طی این مراحل قانونی و قابل اجرا خواهد شد. مراحل قانونی آن در دوره‌های قبل طی شده و بسیار زمانبر است.

رئیس شورا در صورت تخلف انتصابات شورای شهر نیز گفت: تاکنون چیزی به ما در این زمینه ارجاع نشده است و ما به محض اطلاع خواستار پیگیری موضوع شدیم که اگر چنین چیزی است باید فرد خاطی به جزای اعمال خود برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
ظرف ۴روز ۲۰۰هزار نفر از آقای زاکانی حمایت کرده اند قطعا تا پایان شهریور به میلیون می رسد بعلاوه چند ماه آینده همه چیز روشن خواهد شد مضافا جای جای شهر فعالیت عمرانی و خدماتی ایشان کاملا مشهود است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۳
بله مطمئنا شما به نظرات ملت اهمیتی نمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
کل تیم شهرداری تهران و شورای شهر باید عوض شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
شماقصدبازنشستگی ندارید؟تاکی خدمتگزاری؟میدونو برای جوانان خالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
خون این ها از خون بچه های مردم رنگین تره ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
عزیزی میگفت بعضی صندلی های شهرداری تا چندین میلیارد میفروشند بدون در نطر گرفتن توانایی و تخصص فرد. حتی تعداد از پستها در شهرداری بصورت دلار فروش میره که شورای شهر هم در جریان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۴ تير ۱۴۰۳
تازه دارد شهر تهران سر و سامان می گیرد به این تحرکات توجیهی ننماید با قدرت و سرعت بیشتری خدمت نمایید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۳
فکر کنم شما خودتم داری سروسامان میگیری!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
تعداد قطع درختان و خشکاندن عمدی درختان در تهران را بررسی بفرمایید.
آخرین اخبار