مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: هشت مرکز در این استان تا پایان ماه صفر و با هدف مشارکت در پویش نذر خون، آماده دریافت نذر از عزاداران حسینی است.

ظهیری گفت: پویش نذر خون حسینی با شعار " اهدای خون، فرهنگ حسینی نذر عاشقان" همزمان با فرا رسیدن دهه اول محرم در استان مرکزی آغاز شد.

وی بیان کرد: این هشت مرکز شامل سه نقطه در اراک، یک نقطه در ساوه و چهار نقطه در شهرستان‌های تفرش، آشتیان، محلات و دلیجان است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: علاقمندان به مشارکت در پویش نذر خون می‌توانند در مدت یاد شده در روزهای غیرتعطیل، به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

دکتر ظهیری افزود: پایگاه انتقال خون شهرستان اراک در خیابان شهید شیرودی همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر، مرکز اهدای خون حضرت ولیعصر(عج) شهرستان اراک در روزهای فرد از ساعت هشت تا ۱۲ ظهر و مرکز اهدای خون شهید رجایی در خیابان شهید رجایی اراک چهارشنبه‌ها از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۲ ظهر آماده دریافت نذر خون عزاداران است.

وی بیان کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان ساوه نیز در خیابان شهید مطهری، همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ ظهر و در سایر شهرستان‌ها از جمله در دلیجان هر یکشنبه، تفرش هر دوشنبه، محلات هر سه‌شنبه و آشتیان هر چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر آماده دریافت خون است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اضافه کرد: پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های اراک و ساوه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی صبح‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده ارایه خدمت به عزاداران حسینی است.

دکتر ظهیری عنوان کرد: هفت هزار و ۹۲۶ نفر سال گذشته در ماه‌های محرم و صفر برای اهدای خون در استان مرکزی مراجعه داشتند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۳۶ نفر خون خود را اهدا کردند.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۱۰ نفر سال گذشته در ۱۰ روز اول محرم در استان برای اهدای خون مراجعه کردند که یک‌هزار و ۲۰۷ نفر شرایط اهدای خون را داشتند و از ابتدای ماه محرم امسال تاکنون نیز ۴۸۰ نفر خون اهدا کرده‌اند.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

برچسب ها: نذر خون ، اهدای خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.