پیشکسوت پرسپولیس گفت: سرخپوشان به بیرانوند نیاز دارند و باید این گلر را برای حضور مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا حفظ کنند.

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیت سرخپوشان اظهار کرد: در حال حاضر جدایی یکسری از  بازیکنان تاثیرگذار حاشیه ساز شده است. متاسفانه این موضوع گریبان باشگاه هم می‌گیرد به خاطر حواشی زیادی که ایجاد شده است. امیدوارم مدیران ما کمی قوی‌تر عمل کنند و اتفاقات حاشیه‌ای در پرسپولیس نیفتاد که متاسفانه سرخپوشان شرایط ایده آل  در فصل  نقل و انتقالات ندارند و حواشی برای مربی و بازیکنانش به وجود آمده است. به نظرم می‌شد این موضوع را مدیریت درستی  کرد و قبل از اینکه پرسپولیس قهرمان شود این اتفاقات رخ داد. زمانی که گل محمدی و کریم باقری از پرسپولیس رفتند این حواشی زیاد شد.

کلهر درباره اینکه گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس می‌تواند سرخپوشان را به موفقیت برساند، گفت: به نظرم اکنون نمی‌توانیم اظهار نظر درستی داشته باشیم، چون رزومه قوی ندارد. به هر حال این مربی صحبت‌هایی حرفه‌ای کرد و فکر می‌کنم احتیاج به زمان دارد و ابزار لازم در اختیارش بگذارند. اگر این مربی، بازیکن و تدارک خوبی نداشته باشد دوباره سرخپوشان دچار حاشیه و مشکل  می‌شوند.

او درباره اینکه عملکرد رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در نقل و انتقالات چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: به هر حال مشکلاتی که اکنون به وجود آمده،  به خاطر سوءمدیریت بوده است. به نظرم مدیرعامل پرسپولیس عملکرد خوبی در نقل و انتقالات نداشته است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پشیمان شده و می‌خواهد به این تیم برگردد، گفت: نداشتن یک سیستم و چارچوب مشخص و درست در باشگاه هایمان باعث ایجاد حواشی می‌شود. بیرانوند زحمت کشیده و قهرمانی برای پرسپولیس آورده است، اما فراموش نکنید که اینجا پرسپولیس است و باید یک موقع‌هایی از پول بگذرید، چون هر چیزی که یک بازیکن دارد از هواداران است. بیرانوند بعد از بازگشت از اروپا در پرسپولیس احیا شد و خودش هم این موضوع را درک می‌کند. شاید  فشار زیادی که بر روی او هست باعث شد که قراردادش را فسخ کند. امیدوارم بیرانوند برگردد و دوباره در دروازه پرسپولیس قرار بگیرد با توجه به اینکه او بهترین دروازه بان ایران است و سرخپوشان نیاز به چنین دروازه بانی دارند و مطمئنا هواداران هم دوست دارند که بیرانوند بماند. به نظرم بیرانوند تصمیم بگیرد که برگردد تا محبوبیت و جایگاهش در بین هواداران بیشتر شود.

کلهر درباره اینکه احتمال جدایی عبدالکریم حسن مدافع قطری وجود دارد و قرارداد گولسیانی هم هنوز تمدید نشده است، گفت: گولسیانی مهره موثری است و لیاقت دارد که در پرسپولیس بماند. اما برای عبدالکریم حسن جایگزین مناسبی داریم و بود و نبودش زیاد در روند پرسپولیس تاثیرزیادی ندارد. به نظرم جدای از اورونوف و گولسیانی  که خیلی تاثیرگذار بودند، عبدالکریم حسن خیلی تاثیرگذار نبود. به نظرم او می‌تواند برود و جایگزینش  می‌تواند بازیکن جوانی باشد که ما در آن پست بازیکن خوب داریم.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس باید در چه پست‌هایی بازیکن بگیرد، گفت: به نظرم باید علیرضا بیرانوند در پرسپولیس حفظ شود، چون پرسپولیس به این گلر نیاز دارد. امیدوارم که هواداران هم درک کنند، چون یک موقع‌هایی بازیکن تحت فشار است و تصمیمات عجولانه می‌گیرد. به نظرم ما گلر احتیاج داریم و دروازه بان ستون فقرات یک تیم است و فکر می‌کنم پرسپولیس با توجه به اینکه لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو دارد نیاز دارد که چنین گلری را حفظ کند و شاید جایگزین کردنش برای سرخپوشان سخت باشد. درست است بیرانوند  در یکسری از بازی‌ها ضعیف ظاهر شد و طبیعی است هر دروازه بانی یک زمانی خوب ظاهر می‌شود و یک موقع‌هایی هم عملکرد ضعیفی دارد.

کلهر خاطر نشان کرد: امیدوارم مشکل بیرانوند  حل شود و بتواند به تیم پرسپولیس کمک کند و خودش را در دل هواداران جا کند. حیف است چنین بازیکنی از هواداران، مردم و پیشکسوتان دور شود و همه دوستش دارند و اگر تصمیم درستی بگیرد همه خوشحال می‌شوند. به نظرم پرسپولیس با رفتن ترابی  در خط حمله یک بازیکن نیاز دارد. در جناح راست هم اگر رامین رضاییان اضافه شود می‌تواند مثمر ثمر باشد. به نظرم در خط هافبک وسط هم پرسپولیس یک بازیکن طراز اول می‌خواهد که در لیگ قهرمانان آسیا بتواند کمک کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه قیمت بالای بازیکنان در نقل و انتقالات را چطور می‌بیند، بیان کرد: کیفیت لیگ ما آن چنان بالا نیست که رقم بازیکنان نجومی شده است. به نظرم مشکل فوتبال ما نداشتن آکادمی‌های حرفه‌ای هست که  وقتی نرخ بازیکن بالا می‌رود ما بتوانیم جایگزین مناسبی داشته باشیم که متاسفانه در باشگاه‌های خود نداریم. اگر  آکادمی حرفه‌ای داشته باشیم و پشتوانه سازی صورت بگیرد و این اتفاقات  بیفتد، نرخ بازیکنان  هم بالا نمی‌رود. اگر ما پشتوانه داشته باشیم زمانی که بازیکن می‌خواهد برود با قیمت خوب او را می‌فروشیم تا یک بازیکن جوان جانشینش شود و مطمئنا می‌تواند شایستگی‌های خود را نشان بدهد. متاسفانه این اتفاقات در باشگاه‌های ما نمی‌افتد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ تير ۱۴۰۳
وقتی نمیخواد بمونه بره مگه تیم باید به یک نفر متکی باشه رفتنش بهتر از موندنش هست اگر دروازبان خوبی بود تو اروپا موفق میشد زیاد بزرگش نکنین رو همین رفیعی کار کنین خیلی بهتر از بیرانوند است
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۰:۰۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
حتما به این دلت خوش است که در شمار حزب باد هستی
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۰۹:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
پرسپولیس به آدم پول پرست نیازی نداره ، شرافت رو فدای قهرمانی نباید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ تير ۱۴۰۳
بیرانوند دیگه باید بازنشسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
درود بر جناب کلهر که همیشه با دید باز و خوب به سرنوشت پرسپولیس نگاه می‌کند .نه مثل بعضی‌ها سلیقه ای به این موضوعات نگاه میکنند.راجب بیرانوند بهترین نظر رو دادند .
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۰۸:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
بازیکنی که عرقی به باشگاهش نداره ولش کنید آزاد بشه هرجایی که دوست داره بره .
بیراوند عملکرد خوبی در فصل گذشته نداشته گلهایی درون دروازش رفته که جای تعجب زیاد داره برای بازیکن تیم ملی
من جای آقای درویش باشم با پولی که قرار به بیراوند بدهند امیر عابدزاده را میاوردم و مربی او هم عقاب آسیا احمد رضا را انتخاب می کردم
Iran (Islamic Republic of)
احمد حسینی
۰۹:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
در جواب سید مهدی بگم که یه نگاه به باشگاههایی دیگه بندازید چطوری دارن خرج میکنن وستاره های تیمهای دیگه رو میگیرن بعد ما نمی‌تونیم ستاره های خودمونو حفظ کنیم .خواهشاً معقولانه مثل جناب کلهر عزیز به موضوع نگاه کنید
آخرین اخبار