حمله خونین اشغالگران به جنوب نوار غزه بیش از ۹۰ شهید بر جا گذاشت که نیمی از آنان زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت غزه گزارش داد شمار شهدای حمله به منطقه «المواصی» در غرب «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه افزایش یافته و به ۹۰ نفر رسیده است. در همین حال گفته می‌شود که نیمی از شهدا زن و کودک هستند.

به گزارش الجزیره، شمار افرادی که در پی این بمباران مجروح شده‌اند نیز به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

وزارت خارجه عربستان به این حمله وحشیانه واکنش نشان داده و «ادامه نسل‌کشی مردم فلسطین توسط ماشین جنگی اسرائیل» را «به شدت» محکوم کرده است. عربستان در ادامه خواستار فعال‌سازی سازوکار‌های پاسخگویی بین‌المللی در برابر تجاوزات اسرائیل شد.

گفته می‌شود این حمله که با ۵ موشک و ۵ بمب صورت گرفته بسیار خونین بوده و اکثر مجروحان در حال انتقال به مجتمع پزشکی «ناصر» در خان یونس هستند که به شدت با کمبود کارکنان و تجهیزات حیاتی رو به رو است. کمبود دارو و تجهیزات در حدی است که بیمارستان حتی برای تسکین درد افراد مجروح دارو‌های مسکن ندارد.

رسانه‌های عبری ادعا می‌کنند هدف این حملات «محمد ضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس بوده است. حماس دقایقی بعد این ادعا را «دروغ» خواند و اعلام کرد که قتل‌عام مردم بی‌گناه را به شدت محکوم می‌کند. حماس در بیانیه خود تاکید کرد: «قتل عام المواصی در خان یونس که منطقه‌ای مملو از بیش از ۸۰ هزار آواره‌ست، تایید روشنی از سوی رژیم صهیونیستی است که با هدف قرار دادن مکرر و سیستماتیک غیرنظامیان بی دفاع در چادرها، مراکز آوارگان و محله‌های مسکونی و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه آنها، به جنگ نابودی خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد».

منطقه المواصی که در جنوب نوار غزه واقع شده، بار‌ها هدف ارتش صهیونیستی قرار گرفته است. تنها در یکی از این حملات که در اواخر ماه مه میلادی و به خیمه‌های اسکان خانواده‌های آواره صورت گرفت، دست کم ۲۱ نفر به شهادت رسیدند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار