طالبان اعلام کرد: شبکه داعشی فعال مرتبط با پاکستان با هدف حمله بر مراسم شیعیان افغانستان منهدم شد.

خبر مهم دستگاه اطلاعاتی طالبان؛ بازداشت شبکه داعشی فعال در پاکستان با هدف حمله بر مراسم شیعیان افغانستان

یک منبع اطلاعاتی به المرصاد رسانه نزدیک به دستگاه اطلاعاتی طالبان گفت شبکه‌ای از اعضای داعش و مرتبط با پاکستان در ناحیه پنجم شهر کابل دستگیر شده است.
این منبع افزود در عملیات نیروهای ویژه طالبان علیه این مخفیگاه داعش علاوه بر دستگیری چند نفر مقادیر زیادی مواد منفجره، سلاح و مهمات نیز کشف شده است.
این رسانه تصریح کرد اعضای گروه تروریستی داعش قصد حمله به مراسم‌های محرم را داشتند.
بر اساس این گزارش، مسئول این مخفیگاه داعش یک افغانستانی است که در یکی از کشورهای همسایه ساکن بوده و از سوی شاخه داعش به مرکزیت بلوچستان پاکستان، وارد افغانستان شده است.
المرصاد اظهار داشت: طراح حمله چند ماه قبل به خودروی حامل شیعیان در منطقه «کوته سنگی» کابل نیز در میان دستگیر شدگان داعش حضور دارد.
گزارش افزود در حمله به مخفیگاه داعش، فهرستی از برخی علمای مذهبی، مدرسین، شخصیت‌های برجسته مخالف دولت و سیاستمداران در پاکستان نیز کشف شده است که اعضای این گروه تروریستی قصد ترور آن‌ها را داشتند.
گفته می‌شود برخی از اعضای این فهرست ترور شده‌اند همچنین فهرستی از اهداف در افغانستان و یکی از کشورهای همسایه نیز در حمله به مخفیگاه داعش کشف شده است.

پیش از این نیز مقامات طالبان از ایجاد کمیته‌های ویژه برای تأمین امنیت شیعیان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم خبر داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار