مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی در خصوص ادعای تهیه‌کننده «رگ‌های آبی» درباره ممنوع التصویر بودن بازیگر اصلی این اثر و عدم اکران فیلم مذکور واکنش نشان داد.

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی در خصوص ادعای تهیه‌کننده «رگ‌های آبی» درباره ممنوع التصویر بودن بازیگر اصلی این اثر و عدم اکران فیلم مذکور واکنش نشان داد.

 روح الله سهرابی در خصوص ادعای تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رگ‌های آبی» درباره ممنوع التصویر بودن بازیگر اصلی این فیلم که منجر به عدم اکران فیلم مذکور شده است، گفت: آیا طی یکسال اخیر، دو فیلم از بازیگری که شما ممنوع‌التصویر خوانده‌اید، اکران نشده است؟ فیلم «گیج‌گاه» در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ اکران شده و ۱۶۵ روز نیز به روی پرده سینما‌ها بوده و به شهادت تهیه‌کننده و کارگردان این اثر بیشترین مساعدت برای بهتر دیده شدن آن صورت گرفته است. همچنین فیلم «عامه پسند» نیز با حضور این بازیگر در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ اکران و تا ۱۲۵ روز روی پرده بوده است. این در حالی است که هر دو فیلم با مجوز سازمان سینمایی به صورت آنلاین اکران شده و امکان دسترسی به آن برای مخاطبان فراهم است.

وی افزود: پروانه نمایش فیلم «رگ‌های آبی» در دولت سیزدهم صادر شده است. آیا شما برای دریافت مجوز اکران اقدامی کرده‌اید؟ چنانکه اگر اقدام کرده‌اید بفرمایید چه زمانی بوده و به کدام مدیر مربوط مراجعه شده است؟ شورای صنفی که مسئول اکران فیلم‌هاست چرا از درخواست شما بی‌خبر است؟ بنده هم که مسئول امور مربوط به اکران هستم به یاد ندارم حضرتعالی برای این منظور مراجعه و یا درخواستی ارائه داده باشید!

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی موضوع ممنوعیت یک بازیگر و یا هر یک از عوامل سینما را موضوعی قضایی، حقوقی و امنیتی دانست و عنوان کرد: این موضوعات ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد و اساسا سازمان مسئولیت و اختیاری برای چنین تصمیماتی را ندارد. هر چند این سازمان طی دو سال اخیر از تمام ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات قضایی سینماگران استفاده کرده، اما این تلاش‌ها به معنی مختار بودن سازمان در پرونده‌های قضایی یا امنیتی عوامل سینما نیست و اقدامات صرفا با هدف حل و فصل پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی انجام شده و بحمدلله در بسیاری موارد نیز موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: باوجود حوادث سال ۱۴۰۱ و رفتار‌های قانون‌شکنانه عوامل برخی فیلم‌ها، سازمان سینمایی با این استدلال که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود آثار آماده نمایش این افراد را به روی پرده فرستاده و با وجود حواشی و هجمه‌های فراوان از تصمیم خود عدول نکرده است و تا به امروز حتی یک فیلم بابت چنین امری متوقف نشده الا آنکه شخصی همانند شما برای اکران فیلم خود مراجعه نکرده باشد. سهرابی تاکید کرد: از عزیزان و فعالان این عرصه انتظار می‌رود اخلاق و انصاف را در اظهارنظر‌ها رعایت کنند در غیر این صورت ناگزیر پاسخ لازم با جزئیات و مستندات منتشر خواهد شد.

منبع: دانشجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار