مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی گفت: ۳۹۴۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق استان از سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران از تبدیل بیش از ۶۰ درصد از شبکه سیم مسی برق در استان به کابل خودنگهدار خبر داد.

طاهر کیامهر با بیان اینکه، استانداردسازی شبکه‌های توزیع، کاهش تلفات و جلوگیری از سرقت سیم‌های برق از اهداف اساسی اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار شبکه‌های توزیع برق است گفت: ۳ هزار و ۹۴۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق استان از سیم مسی به کابل خود نگهدار مجهز شده است که دو هزار و صد کیلومتر آن در سال گذشته به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با اجرای این طرح ضمن کاهش ۶۰ درصدی سرقت سیم‌های برق و نوسانات برق و اختلال در ارائه برق پایدار به مشترکان به حداقل می‌رسد.

۸۰ درصد از مشترکان برق استان خانگی و کشاورزی هستند

وی مجموع مشترکان برق را در استان آذربایجان غربی بیش از یک‌میلیون و ۴۴۵ هزار انشعاب اعلام کررد وگفت: ۸۰درصد از مشترکان برق استان خانگی و کشاورزی هستند که ۴۰ درصد از برق استان را مصرف می‌کنند که در بیشترین میزان به ۶۰ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی ادامه داد: تمامی روستا‌های دارای برق آذربایجان غربی که در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا بوده که حتی برخی روستای زیر هشت خانوار هم در ردیف مشترکان قرار گرفته اند که تاکنون  شبکه برق ۸۷۵ روستا ساماندهی و بهسازی شده اند و تا سه سال آینده این میزان به صد در صد خواهد رسید.

قطع برق ۴۲ مجموعه دولتی آذربایجان غربی

کیامهر ضمن قدردانی از همکاری اداراتی که توصیه‌های شرکت توزیع نیروی برق را رعایت کرده‌اند اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها از آغاز اجرای طرح تغییر ساعات اداری موظفند ٣٠ درصد مصرف برق خود را در ساعات اداری و ٦٠ درصد مصرف خود را پس از پایان وقت اداری کاهش دهند و ضمن تهیه مولد‌های خودتامین برای هر مجموعه، در ساعات اوج بار مصارف خود را از طریق ژنراتور‌های اضطراری تامین کنند.

وی افزود: از ۱۵ خرداد ماه تا کنون مصرف برق ادارات سطح استان همه روزه توسط اکیپ‌های نظارتی شرکت توزیع نیروی برق استان کنترل می‌شود و ضمن شناسایی ادارات پر مصرف اخطار‌های لازم به این ادارات داده شده و در صورتی که پس از صدور ۲ اخطار اداره‌ای همچنان مصرف خود را مطابق الگوی اعلامی کاهش ندهد برق اداره مربوطه قطع می‌شود و این روند تا پایان دوره پیک بار تابستان امسال تداوم می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح پایش و کنترل مصرف برق ادارات استان تاکنوناز بین یک هزار و ۱۲۲ واحد ادارای در استان بیش از ۸۶۴ مورد بازرسی قرار گرفته و از این تعداد به ۴۳۲ واحد اخطار صادر و برق ۴۲ مجموعه دولتی قطع شده است.

کیامهر با قدردانی از مشترکان خانگی در مدیریت مصرف گفت: بیش از ۴۰۶ هزار مورد از مشترکان بخش خانگی به میزان ۶۷ میلیارد تومان مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.