مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با تمام توان به دنبال تغییر رو به رشد در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین و ایجاد مدارسی در تراز سند و تربیت فرزندانی متناسب با ساحت‌های ششگانه آن هستیم.

حسن بروشکی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، از پروژه مهر به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین فرایند اجرایی در همه سطوح و بخش‌های دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از جمله مؤلفه‌ها و رویکرد‌های در دستور کار دستگاه تعلیم و تربیت مقوله مهم پروژه مهر و فعالیت کارگروه‌های ۹ گانه آن در همه سطوح و بخش‌هاست.

وی افزود: در حوزه به کارگیری نیروی انسانی نیز هم اکنون فرایند ارزیابی تخصصی آموزگاران ابتدایی و دبیری و هنرآموزی انجام و در حوزه کیفیت بخشی نیز در دستور کار قرار دارد و امسال آماری متفاوت و متمایز از سنوات گذشته در سیستان و بلوچستان پذیرش و جذب خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: پروژه سنگین برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان دوره دوم متوسطه با آماری بالغ بر ۹۰ هزار نفر انجام و هم اکنون در حال اعلام نتایج در پایه دوازدهم هستیم و پس از آن پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام خواهد شد.

بروشکی گفت: از جمله فعالیت‌های دیگر در ایام تابستان، طرح اوقات فراغت و بهره‌گیری از ظرفیت ایام محرم و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرهنگ سازی آن در بین دانش‌آموزان در تراز اسلام و انقلاب است.

وی بیان داشت: در حوزه توانمندسازی معلمان و توسعه مهارت آموزی در بین دانش آموزان فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های علمی و جهادی در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: موضوع بازماندگان و تارکان تحصیل نیز در سیستان و بلوچستان همیشه نگران کننده بوده که علاوه بر راهکار‌های موجود، تخصیص ردیف بودجه‌ای برای عملیاتی شدن فرایند جذب آنان کمک شایانی به این مقوله خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار