رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان از انهدام یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری در این استان خبر داد و گفت: در این رابطه سه نفر اعضای این باند بازداشت و چندین متهم شاغل در دستگاه‌های دولتی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

محسن نیک ورز گفت: پس از کسب گزارش‌های متعدد و شکایات مردمی، جمع آوری ادله و مستندات قانونی در دستور کار حفاظت دادگستری قرار گرفت و سرانجام با دستور مقام قضایی باند مذکور زیر ضربه ماموران واحد عملیات این نهاد قرار گرفت.

این مقام قضایی افزود: اعضای این باند به اتهام اخذ رشوه، کلاهبرداری، اعمال نفوذ، جعل عنوان، نگهداری اقلام دفاع شخصی غیر مجاز تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند.

وی در خصوص شیوه فعالیت این باند کلاهبرداری گفت: اعضای این باند کلاهبرداری در قالب دفاتر داوری اقدام به شناسایی افرادی می‌کردند که درگیر اختلافات حقوقی و ملکی بوده اند و با گرفتن رشوه اقدام به صدور رای داوری به نفع یکی از طرفین دعوا می‌نمودند.

رئیس حفاظت اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان بر ساماندهی داوران حرفه‌ای و مراکز داوری از سوی معاونت توسعه حل اختلاف تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه نتیجه داوری آثار حقوقی فراوانی دارد و آرای داوری لازم الاجرا در مراجع قضایی هستند؛ لذا ضرورت دارد بیش از گذشته نظارت‌ها بر صادر کنندگان این احکام افزایش یابد.

افراد طبق قانون آیین دادرسی مدنی می‌توانند قبل از مراجعه به دستگاه قضایی، اختلافات خود را از طریق داوری حل و فصل کنند.

وی بر نظارت بیشتر بر متولیان مدیریت سامانه سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) نیز تاکید کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این رابطه چندین کارمند متخلف در دستگاه‌های دولتی که با اعضای این باند همکاری داشته اند نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند از جهل و ناآگاهی مردم به مسائل حقوقی سوء استفاده می‌کردند و میلیارد‌ها ریال کلاهبرداری کرده اند، افزود: اعضای این باند با انجام یکسری اقدامات متقلبانه و فریبکارانه بصورت خیلی حرفه‌ای اقدام به جلب اعتماد افراد می‌کردند.

نیک ورز اعلام کرد: در حال حاضر این پرونده بیش از ۳۰ نفر شاکی دارد و پیش بینی می‌شود تعداد شکات به بیش از سه رقم برسد.

این مقام قضایی بیان کرد: در این رابطه پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تشکیل شده است و شهروندان می‌توانند با حضور در دادسرای کرمان شکایات خود را مطرح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار