مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ درصد مشترکان برق این استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

 محمد رئیسی گفت: همه ساله با اوج گیری فصل گرما، شاهد افزایش بار شبکه برق در مناطق مختلف هستیم که لزوم رعایت الگوی مصرف برق و مدیریت آن را دوچندان می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش دما در سطح کشور و سیستان و بلوچستان بویژه در طول هفته اخیر، مشترکان برق این منطقه نسبت به مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند.

وی افزود: مشترکان برق سیستان و بلوچستان با کاهش و مدیریت مصرف برق بویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) یاریگر کارکنان صنعت برق در ارائه هرچه بهتر خدمات و تأمین برق پایدار باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار مشترک توزیع برق این استان در ادامه اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق، از پاداش این طرح در خرداد ماه بهره‌مند شدند، همچنین حجم مالی این پاداش ۷۸ میلیارد ریال بوده که به مشترکان کم مصرف تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تشویقی مخصوص مشترکانی است که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، گفت: مشترکان پرمصرف نیز در صورت کاهش مصرف برق خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، می‌توانند از پاداش مصرف برق بهره‌مند شوند.

رئیسی با اشاره به راهکار‌های ساده، اما مهم مدیریت مصرف برق، تاکید کرد: استفاده از دمای آسایش (۲۴ _ ۲۷ درجه)، استفاده از دور کند کولر آبی، استفاده از سایبان برای سیستم‌های سرمایشی، خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از نور طبیعی روز و عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف در ساعت اوج مصرف از جمله این راهکار‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار