کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۶۶ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۵۰۳ نماد در محدوده منفی و ۳۴ درصد بازار یعنی ۲۳۶ نماد در بازه مثبت به کار خود پایان دادند.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۲۳ تیرماه یک وضعیت منفی را تجربه کرد به طوری که با یک تغییر منفی بیش از ۹ هزار واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی رسید شاخص کل هم وزن نیز وضعیت منفی را ثبت کرد به طوری که با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی همراه شد. 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: حجم معاملات امروز ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم بود ارزش معاملات خرد امروز دوباره به وضعیت رکودی خود برگشت و به ۳ هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت هم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هم نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد.

غفوری می‌گوید: امروز ۶۶ درصد بازار به عبارتی ۵۰۳ نماد در محدوده منفی و ۳۴ درصد بازار یعنی ۲۳۶ نماد در بازه مثبت به کار خود پایان دادند امروز تعداد خریداران حقیقی ۷۱ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۷۷ هزار کد بودند. در جریان معاملات امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صنعت فرآورده‌های نفتی و بیشترین خروج نقدینگی را صندوق‌های سهامی به خود اختصاص دادند.

او افزود: امروز یک رشد جزئی را در نرخ دلار نیما شاهد بودیم و یک افت جزئی را در نرخ سود بین بانکی تجربه کردیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار