عضو جبهه اصلاحات گفت: جبهه اصلاحات هنوز درباره گزینه‌های خود برای کابینه دولت به جمع‌بندی نرسیده است.

احمد شریف عضو جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند بررسی گزینه های اصلح برای تصدی در کابینه دولت آینده گفت: جبهه اصلاحات هنوز درباره گزینه های  پیشنهادی به جمع بندی نرسیده است؛ تا فردا وقت داریم که اسامی را نهایی کنیم.

وی افزود: گمانه زنی‌هایی که درباره کابینه دولت آقای پزشکیان در فضای مجازی صورت می‌گیرد و لیست‌هایی که منتشر می‌شود هیچ کدام واقعی نیستند و بعضاً برخی افراد که می‌خواهند خود را به عنوان گزینه کابینه مطرح کنند چند شخص مشهور را کنار خود می‌چینند و به عنوان لیست کابینه دولت چهاردهم منتشر میکنند لذا این اخبار بیشتر جعلی هستند تا اینکه واقعی باشند.

شریف تصریح کرد: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم کمیته‌هایی که در کارگروه‌های آقای پزشکیان در حال بررسی صلاحیت گزینه‌های کابینه هستند هنوز وارد مصادیق نشده اند و درباره شاخص‌ها در حال بررسی هستند.

عضو جبهه اصلاحات بیان کرد: لیست‌ها باید پس از نهایی شدن مورد بررسی قرار بگیرد تا نهایتاً کمیته‌ها طبق شاخص‌های تعیین شده برای هر وزارتخانه به ۵ گزینه نهایی برسند و به آقای پزشکیان اعلام کنند.

شریف تاکید کرد: باید به مرتفع‌سازی نقاط ضعف مسئولین گذشته پرداخته شود و اشخاصی برای حضور در کابینه مشخص شوند که توانمندتر از مسئولان گذشته باشند چرا که مردم خواهان تغییر هستند و باید این مولفه را در چینش کابینه نیز احساس کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای پزشکیان بارها تکرار کرد که دولت من دولت متخصصان خواهد بود لذا باید توانمندترین فرد از میان گزینه‌ها انتخاب شود. معتقدم که گرایش‌های سیاسی نباید چندان در انتخاب افراد حاضر در کابینه در نظر گرفته شود و باید به مصلحت‌های کشور توجه کنیم و بنابراین مسئولان دولت چهاردهم باید از یک مفاهمه ملی بیرون بیایند.

شریف بیان کرد: خاستگاه آقای پزشکیان عموماً اصلاح طلب هستند و در این جریان باید افراد معتدل و متعهد با آرمان‌های انقلاب انتخاب شوند چرا که این افراد قطعاً راحت‌تر می‌توانند با رئیس جمهور کار کنند. معتقدم نمی‌شود کابینه دولت را تبدیل به یک شرکت سهامی کرد که هر عضو کابینه از یک گروه و جریان سیاسی باشد چرا که کابینه یک تیم است و افراد حاضر در آن باید مکمل یکدیگر باشند و وحدت داشته باشند لذا همفکر بودن اعضا خروجی بهتری برای کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته باید منتظر انتخاب نهایی آقای پزشکیان باشیم. اشخاصی که در کارگروه‌ها نیز به بررسی گزینه‌های اصلح برای حضور در کابینه می‌پردازند نیز مدبر و کارشناس هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
محمد2
۱۳:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۳
تا دیروز که میگفتی فراجناحی هستم،چی شد؟ بکار گرفتن نخبه ها شد شرکت سهامی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۳
حالا مثلا ما قانع شدیم شما درست میگید!!!
آخرین اخبار