رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: هم‌اکنون ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی مس در مشگین‌شهر در حال استحصال است.

مسعود ایرانی گفت: بخش صنعت استان فرصت اشتغال ۳۰ هزار نفر را در بخش‌های مختلف کارگری، مهندسی، حوزه فنی و تولیدی فراهم کرده تا شرایط مطلوب‌تری را در این حوزه شاهد باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: در بخش صنعت استان صد‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف انجام شده و استان اردبیل در مسیر صنعتی شدن گام برداشته و همچنان سعی بر این است تا این برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌ها با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ادامه پیدا کند.
او به تأمین ۳۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور در حوزه صنایع سلولزی اعم از ام. دی. اف و نئوپن با همت تولیدکنندگان استان اشاره کرد و گفت: زنجیره تولید و فناوری در این بخش در حال تکمیل شدن است که در ماه‌های آینده با افتتاح واحد‌های جدید می‌توانیم در تولید صنایع سلولزی موفق‌تر عمل کنیم.
ایرانی افزود: ۲۰ درصد باتری خودرو و صنعتی در این استان تولید می‌شود و در کنار آن استان اردبیل قطب تولید محصولات آب معدنی در کشور به حساب می‌آید.
او در او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ طرح صنعتی در استان اردبیل در حال احداث است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها در سال‌های آینده به اندازه کنونی به ظرفیت اشتغال بخش صنعت افزوده خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با حمایت و پشتیبانی دولت سیزدهم صنعت استان اردبیل رو به جلو بوده و ما توانستیم سرمایه‌گذاران بیشماری را در قالب طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی جذب استان کنیم که ماحصل آن را با افتتاح و بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی و صنعتی شاهد خواهیم بود.
او بیان کرد: در بخش معادن هم در شمال است و هم جنوب توانمندی‌های بسیار زیادی وجود دارد به طوری که ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی مس در مشگین‌شهر در حال استحصال است و در خلخال و کوثر نیز ظرفیت‌های خوب معدنی وجود دارد.
ایرانی به ۷۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: به دنبال این بازرسی‌ها برای ۶ هزار نفر از فعالان صنوف متخلف پرونده تشکیل شده تا به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تولید ۱۰۰ هزار متر مربع فرش را در طول سال به همت ۳۶ هزار بافنده فرش یادآور شد و افزود: این فعالیت‌ها نشان از توانمندی استان در حوزه تولید هنر صنعت فرش است.
ایرانی گفت: اقدامات و فعالیت‌های خوبی در حوزه صنعت، معدن، تجارت و صنوف مختلف آغاز شده که قطعا با به نتیجه رسیدن آنها می‌توانیم به توسعه همه‌جانبه و پایدار استان امیدوارتر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.