سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هواشناسی استان دیروز جمعه هشدار نارنجی برای وقوع سیلاب در مناطق شمالی را حوالی ساعت ۱۱ صبح صادر کرد که دیر هنگام بود و صدور آن فایده ای نداشت.

سید رضا عباسی نیشابوری گفت: گردشگران و مردم از ساعات اولیه صبح روزهای تعطیل به مناطق گردشگری می روند و حتی برخی از شب قبل در مناطق یاد شده اسکان می گیرند لذا صدور هشدارهای هواشناسی باید ۲۴ ساعت قبل اعلام و اطلاع رسانی شود.

وی گفت: البته پیش بینی مکان وقوع بارشهای سیلابی توسط هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته در منطقه هزار مسجد در شمال استان خراسان رضوی به درستی انجام شده بود اما هشدار دیر اعلام شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: دیروز بلافاصله پس از صدور دیرهنگام هشدار نارنجی هواشناسی، موضوع با پیامک و یا از طریق شبکه های اجتماعی به فرمانداران و مدیران محلی اطلاع رسانی شد.

وی گفت: فرمانداران بلافاصله بعد از صدور هشدار نارنجی باید مناطق گردشگری را ببندند، چنانچه فرماندار درگز بلافاصله پس از هشدار پارک ملی "تندوره" را بست.

دیروز جمعه بالغ بر ۱۵۰ نفر از گردشگران و مردم محلی در جریان سیلاب در مناطق گردشگری درگز، کلات، مشهد و چناران گرفتار شده و امدادرسانی شدند.

بهار امسال بارش‌های تندری همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ۲۰۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و زیربنایی استان خسارت زد همچنین در جریان سیل ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۰ نفر در مشهد و فریمان جان باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.