معاون امور بهداشتی دانشگاه گفت: با توجه به بازگشت سه هزار و ۱۳۰ زائر یزدی حج تمتع، تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ سلامت زائران و جامعه در نظر گرفته شده است.

محسن میرزائی معاون امور بهداشتی دانشگاه شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فعالیت این پایگاه در طول سال، در زمان ورود کلیه پرواز‌های خارجی و به‌ویژه در زمان بازگشت زائران بیت‌الله‌الحرام، اربعین حسینی و تعطیلات نوروز به اوج خود می‌رسد و امسال هم با توجه به بازگشت سه هزار و ۱۳۰ زائر یزدی حج تمتع طی ۱۳ پرواز از ۲۱ تیر الی ۲۴ تیرماه، تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ سلامت زائران و جامعه در نظر گرفته شده است.

اوگفت: تیم بهداشتی-درمانی مجهز، در این مکان مستقر هستند و تعداد ۱۰ کارشناس بیماری‌ها، پنج پزشک، دو کارشناس آزمایشگاه و دو کارشناس سلامت محیط از مرکز بهداشت شهرستان یزد، مسئولیت معاینات پزشکی، غربالگری بیماری‌های واگیر، نمونه‌گیری و صیانت از سلامت زائران را بر عهده دارند.
وی خاطر نشان کرد:علاوه بر این، تیم‌های عملیاتی اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان تا دو هفته پس از بازگشت زائران در آماده‌باش کامل قرار دارند.

میرزائی افزود: تا این لحظه پنج پرواز از فرودگاه جده، هزار و ۱۷۵ زائر را به یزد منتقل کرده است که از این تعداد، جهت ۵۲ نفر از زائران با علائم شبه آنفلوانزا، نمونه‌گیری PCR کووید۱۹ و آنفلوانزا انجام و نتایج به آزمایشگاه ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به بیماری تب دنگی افزود: با توجه به احتمال ورود بیماری تب دنگی و ناقل آن به استان، پایگاه مراقبت مرزی به رپید تست‌های تشخیصی تب دنگی مجهز شده و دو مرحله چک حشره‌شناسی با استقرار ۶۰ اویترپ (تله‌گذاری حشره‌شناسی) در نقاط مستعد فرودگاه انجام، همچنین جلسات آموزشی برای کارکنان فرودگاه و دستگاه‌های همکار در فرآیند بازگشت زائران برگزار شده است.

از سال ۱۳۸۷ با استقرار پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در فرودگاه بین‌المللی شهیدصدوقی یزد، اقدامات موثری در اجرای مقررات بهداشتی بین‌المللی
و پیشگیری از ورود بیماری‌های واگیر به استان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار