بیلسا در واکنش به اتفاقات بازی با کلمبیا گفت: چگونه می‌توانی از مادرت، همسرت و فرزندت دفاع نکنی؟ هیچ راه دیگری نبود!

مارسلو بیلسا سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه در نشست خبری پیش از بازی رده‌بندی کوپا آمه‌ریکا در شارلوت (کارولینای شمالی) کنترل خود را از دست داد و به ماجرای درگیری پس از نیمه‌نهایی کوپا بین اروگوئه و کلمبیا اشاره کرد. در این حادثه، چندین بازیکن اروگوئه‌ای، از جمله داروین نونیز، خوزه ماریا خیمنز و رونالد آرائوخو، به جایگاه تماشاگران رفتند و با هواداران کلمبیایی درگیر شدند.

او با بیان اینکه هیچگونه تدابیر پیشگیرانه‌ای اتخاذ نشده بود و حتی یک درب خروج اضطراری هم وجود نداشت، از عملکرد تیم امنیتی انتقاد کرد و گفت: چگونه می‌توانی از مادرت، همسرت و فرزندت دفاع نکنی؟ من از این شرایط می‌ترسم. از چه محرومیتی صحبت می‌کنید؟ هیچ راه دیگری نبود! این وضعیت نتیجه کار دروغ‌گویان است!

بیلسا همچنین به شدت از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی انتقاد کرد و آنها را به دروغ‌گویی درباره وضعیت زمین‌های بازی و تمرین متهم کرد. بیلسا همچنین به رسانه‌ها حمله کرد و اخلاق آنها در گزارش‌دهی را زیر سوال برد.

این کنفرانس خبری بیش از چهل دقیقه طول کشید و تنها سه سوال مطرح شد. بیلسا گفت: چگونه کسی می‌تواند بپرسد که آیا من از محروم شدن می‌ترسم. تنها دلیل آن درگیری حفاظت از خانواده‌ها بود و من برای گفتن این حرف از محرومیت نمی‌ترسم.

بیلسا افزود: حفاظت از تماشاگران هیچ ارتباطی با تیم فوتبال یا فدراسیون ندارد. سوال درست این است که آیا از بازیکنان عذرخواهی کرده‌اند یا خیر. چگونه می‌توانم از محرومیتی بترسم که ناعادلانه است. بازیکنان همانطور واکنش نشان دادند که هر انسانی رفتار می‌کرد.

او همچنین گفت: یک رویه برای جلوگیری از چنین حوادثی باید وجود داشته باشد و اگر اتفاق بیفتد، یک درب خروج اضطراری باید وجود داشته باشد.

در طول کنفرانس خبری، بیلسا با چندین خبرنگار اروگوئه‌ای بحث‌های شدیدی داشت. یکی از خبرنگاران پس از اتهامات بیلسا، جلسه را ترک کرد. بیلسا گفت: این آقا که می‌رود، با رفتار خود همه چیز را مشخص کرد.

او در پایان تاکید کرد: تنها سوالی که باید پرسیده شود این است که آیا از بازیکنان عذرخواهی کرده‌اند یا خیر. ما در ایالات متحده هستیم، کشوری که به امنیت معروف است. اگر تدابیر پیشگیرانه شکست بخورد، باید یک درب خروج اضطراری وجود داشته باشد؛ و حالا از محروم کردن بازیکنان صحبت می‌کنند. بازیکنان چاره‌ای جز واکنش نداشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار