معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت : به‌زودی کارگاه آموزش لهجه عراقی ویژه اربعین به‌صورت رایگان توسط معاونت آموزشی این سازمان برگزار خواهد شد.

مهدی عبدالمالکی معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، گفت : استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا و به‌واسطه نزدیکی به عتبات عالیات، سالیان زیادی است که میزبانی خیل عظیمی از زوار حسینی را برعهده دارد. 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نیز میلیون‌ها زائر ایرانی با حضور در مراسم پیاده روی اربعین حماسه‌ای بزرگ خلق کرده‌اند، گفت: با توجه به نزدیکی کرمانشاه به عتبات عالیات و فعال شدن مرز خسروی در سال‌های اخیر، بخش زیادی از خدمات به زائران، توسط دستگاه‌ها و مردم دیار کرمانشاه در حال ارائه است و ما نیز در سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به دنبال آن هستیم که نقشی را در این زمینه ایفا کنیم. 

عبدالمالکی اضافه کرد: به این منظور باتوجه به ظرفیت‌های فراوانی که سازمان جهاد دانشگاهی استان در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت دارد، برنامه‌هایی تدوین شده تا خدماتی را به زائران استان ارائه دهیم. 

وی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های زائران و خادمان زوار در سفر به عراق آشنایی با زبان مردم کشور میزبان است، عنوان کرد: با توجه به اینکه زائران نیاز است در طول سفر خود مکالماتی روزمره را با مردم عراق داشته باشند، با احصاء این ضرورت، برنامه‌ریزی‌هایی را برای برگزاری کارگاه فشرده آموزش لهجه عراقی- ویژه اربعین- در دستور کار قرار دادیم. 

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این راستا برگزاری دو دوره - هر دوره به مدت سه روز - را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مقرر شده دوره اول طی روز‌های ۳۰ و ۳۱ تیر و اول مرداد و دوره دوم نیز طی روز‌های ۸، ۹ و ۱۰ مرداد برگزار شود. 

به گفته این مسئول ساعت برگزاری این دوره‌ها طی روز‌های یاد شده از ۱۷ تا ۲۰ عصر خواهد بود و درصورتی که استقبال از دوره‌ها بالا باشد، برگزاری دوره سوم نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

عبدالمالکی با بیان اینکه این دوره‌ها به صورت کاملا رایگان توسط استاد سیدمحمد سبحانی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این دوره‌ها برای سنین بالای ۱۲ سال خواهد بود و شرکت کنندگان نیازی به داشتن پیش زمینه آشنایی با زبان عربی ندارند. 

وی در پایان محل برگزاری این دوره‌ها را سازمان جهاددانشگاهی استان واقع در سه راه ۲۲ بهمن اعلام و اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به صورت حضوری به معاونت آموزش سازمان واقع در سه راه ۲۲ بهمن مراجعه کنند و یا به شماره ۰۹۱۸۷۴۰۷۵۲۰ در پیام رسان ایتا پیام دهند. همچنین امکان ثبت‌نام غیر حضوری از طریق تماس با شماره ۰۸۳۳۱۰۳۱ داخلی ۳۰۰ فراهم است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.