رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج امتحانات نهایی نوبت خرداد دانش‌آموزان متوسطه دوم بر روی سایت وزارت آموزش و پرورش قابل مشاهده است.

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش  در گفت و گو  با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم روز گذشته در ساعت مقرر اعلام شده و دانش‌آموزان توانسته اند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نمرات خود را مشاهده کنند. 

وی با بیان این که دانش آموزان سه روز برای اعتراض به نمرات امتحانات نهایی خود فرصت دارند؛ افزود: تا کنون بسیاری از دانش‌آموزان نسبت به نمرات خود اعتراض داشته‌اند؛ پس از ثبت اعتراض دانش‌آموزان، برگه‌ امتحان نهایی برای مصحح جدید ارسال می‌شود و نظر او به عنوان نظر نهایی پذیرفته شده و دیگر قابل بررسی مجدد نیست.

این در حالی است که برخی از دانش آموزان به باشگاه خبرنگاران جوان اطلاع داده اند که موفق به مشاهده نمرات خود نشده اند. روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مراجعه تعداد زیادی از داوطلبان به سامانه وزارت آموزش و پرورش باعث کندی سایت شده است.

امتحانات پایه دهم و یازدهم برای نخستین بار همچون پایه دوازدهم به صورت نهایی از پنجم خرداد آغاز شده و تا دوم تیر ادامه داشت؛ بر اساس گزارش‌ها، به دلیل سیستم جدید تصحیح اوراق بازه زمانی اعلام نتایج اندکی طولانی‌تر از معمول شد. پیش از این بنا بود نتایج این امتحانات ۱۶ تیر اعلام شود؛ اما به گفته صحرایی وزیر آموزش و پرورش به دلیل برگزاری کنکور بنا شد نتایج این امتحانات بعد از برگزاری آزمون سراسری اعلام شود.

نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور ۱۴۰۳ سهم ۵۰ درصدی قطعی در پذیرش دانشگاه‌ها دارد و سهم کنکور هم ۵۰ درصد است. متناسب با هر درس یک نمره کل و تراز تولید می‌شود که سهم ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی را تعیین می‌کند و سهم ۵۰ درصدی کنکور که در دو نوبت برگزار شد بر اساس تراز بالاتر اعمال می‌شود و مجموع تراز سوابق تحصیلی و کنکور رتبه فرد را تعیین می‌کند.

مخاطبین محترم باشگاه خبرنگاران جوان اگر در این باره تجربه یا سوالی دارند با بیان نظرات خود آن را با ما به اشتراک بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار