نفرات برتر مسابقات چوب کشی بانوان کشور در اصفهان معرفی شدند.

رقابت‌های چوب کشی قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی با معرفی برترین‌ها در اصفهان به پایان رسید.

در این رقابت‌ها آرزو حسینی در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم و محدثه شخم گر در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم هر دو از خراسان جنوبی و بهاره میرزایی در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم از همدان عنوان قهرمانی رو کسب کردند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با بیان اینکه این رقابت‌ها با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار از ۲۳ استان کشور برگزار شد گفت: این مسابقات در ۳ وزن منهای ۵۵، منهای ۶۵ و منهای ۷۵ کیلوگرم برگزار شد که برترین‌های هر وزن با حضور در تیم ملی راهی رقابت‌های جهانی خواهند شد.

مهدی اسدی افزود: چوب کشی یکی از رشته‌های ورزشی ایرانی است که از بازی‌های قدیم و بومی و محلی ایرانیان محسوب می‌شود‌

او گفت: این رشته نیاز به آمادگی جسمانی و قدرت بدنی بالا دارد و مچ، بازو مهمترین عضو بدن در این ورزش است که در مسابقه درگیری بیشتری نسبت به دیگر اعضای بدن دارد.

مسئول برگزاری این رقابت‌ها  افزود: بازی‌های بومی و محلی کشورمان با توجه به امکانات و هزینه کمی که دارد همیشه دردسترس هست و مردم در کنار هم و در خانه خودشان به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند و از این ورزش‌های سنتی که جذابیت و هیجان زیادی دارد بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.