معاون امور سازمان جنگل گفت: در سال دوم طرح کاشت یک میلیارد درخت، ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید نهال توسط بخش دولتی و خصوصی به زراعت چوب اختصاص می‌یابد.

نقی شعبانیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال دوم طرح کاشت یک میلیارد درخت از مجموع ۱۲۰ میلیون اصله نهال بخش خصوصی پیش بینی می شود که ۱۱۰ میلیون به  زراعت چوب اختصاص یابد، همچنین از مجموع ۱۳۰ میلیون اصله نهال بخش دولتی ۳۰ درصد به بحث زراعت چوب اختصاص خواهد یافت.

به گفته او، در مجموع امسال ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید و کاشت درخت به  زراعت چوب  اختصاص می یابد که این امر ناشی از استقبال مردم است که پای کارآمدند و بشدت متقاضی هستند.

شعبانیان ادامه داد: با بهره گیری از توان علمی کشور می توان از نظر زراعت چوب به جایی رسید که از واردات بی نیاز شد، اما طی این چهار سال با اجرای کاشت یک میلیارد درخت که بخشی مربوط به تولید زراعت چوب است، می توان ۵۰ تا ۶۰ درصد  نیاز کشور را از این طریق تامین کرد.

معاون امور جنگل با نیاز چوبی سالانه کشور را ۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۲ درصد نیاز چوبی کشور در داخل تولید می شود که با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت و اختصاص بخشی از تولید نهال به این امر، می توان  ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز کشور را تامین کرد که براین اساس از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود.

شعبانیان گفت: اکنون برخی کشورها در تولید نهال و کاشت جنگل فعالانه عمل می کند به طوریکه طبق آمار و گزارش های اعلامی تولید نهال و کاشت جنگل در کشورهای اتیپوبی، چین و هند قابل توجه است و عملا در احیا و غنی سازی جنگل اقدامات خوبی کردند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار