گوگل در حال حاضر فعالیت‌های کاربران را چه در کروم، چه در نقشه‌های گوگل و از طریق جستجو‌های وب، ثبت می‌کند تا به کاربران تبلیغات هدفمند را نشان دهد.

تبلیغات گوگل همان چیزی است که به عنوان مبادله‌ای شناخته می‌شود که گوگل در ازای استفاده از همه برنامه‌های خود به صورت رایگان انجام می‌دهد، گوگل از این داده‌ها به روش‌های مختلف از جمله تبلیغات استفاده می‌کند؛ اما خوشبختانه، میزان مشخصی کنترل بر روی آنچه که برای این داده‌ها اتفاق می‌افتد وجود دارد. 

از طریق کنترل پنل حساب کاربری گوگل در وب، می‌توان تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط گوگل را از طریق بسیاری از برنامه‌های کاربردی آن بررسی کرد و برخی یا همه آن ها را حذف کرد، همچنین می‌توان انتخاب کرد که پس از مدتی به‌طور خودکار پاک شود، در صورتی که کاربر ترجیح دهد فعالیت‌های خود را بصورت آنلاین پیگیری نکند.

اما حذف این داده‌ها به این معنی نیست که تبلیغات کمتری را در محصولات Google مشاهده خواهید کرد، بلکه تبلیغاتی که می‌بینید از نظر محتوا دقیقاً برای شما نیست.

چگونه فعالیت خود را مشاهده کنیم

برای مشاهده فعالیت در سرویس‌های Google، کاربر می‌تواند Google Chrome را باز کند و روی دایره سمت راست بالای صفحه، جایی که معمولاً عکس کاربر نمایش داده می‌شود، کلیک کند و هنگامی که صفحه جدیدی ظاهر می‌شود روی «مدیریت حساب Google خود» کلیک کنید.

سپس روی داده‌ها و حریم خصوصی کلیک کنید تا فعالیت خود را در گوگل مشاهده کنید که به سه بخش تقسیم شده است.

سابقه موقعیت مکانی جایی است که داده‌های موقعیت مکانی شما در سراسر جهان، برنامه‌ها و سرویس‌های Google، و سابقه YouTube شما، که بخش خاص خود را دارد، ثبت می‌شود.

سپس می‌توانید روی هر یک از این سه بخش کلیک کنید تا جزئیات بیشتری را مشاهده کنید، بنابراین می‌توانید به موارد خاصی در تاریخچه بروید، مطمئناً کاربر از میزان و کیفیت اطلاعاتی که گوگل در مورد او ذخیره کرده است، شگفت زده می‌شود مکان‌هایی که رفته‌اید، وب‌سایت‌هایی که بازدید کرده اید، و ویدیو‌هایی که دیده اید.

حذف فعالیت

Google برای کنترل همه این داده‌ها انعطاف‌پذیری زیادی به شما می‌دهد و در بخش «داده‌ها و حریم خصوصی»، روی Web & App Activity کلیک کنید، منویی ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد فوراً همه این ردیابی را خاموش کنید.

همچنین گزینه‌ای برای خاموش کردن ردیابی و حذف هر چیزی که Google قبلاً درباره شما جمع آوری کرده است وجود دارد، به گونه‌ای که پیام‌های پاپ آپی ظاهر می‌شوند که از کاربر می‌خواهند اقدامات را تأیید کند و به او می‌گویند که چگونه این روی تجربیات او با برنامه‌ها و سرویس‌های Google تأثیر می‌گذارد.

 چندین گزینه دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید، یکی از آنها حذف موارد خاصی از سابقه فعالیت از منوی اصلی، مانند پاک کردن داده‌های مربوط به ساعت گذشته، آخرین روز، محدوده زمانی سفارشی یا از زمانی که برای اولین بار حساب Google خود را باز کرده‌اید، است.

این گزینه‌ها به شما امکان می‌دهند بدون خاموش کردن ردیابی فعالیت، داده‌ها را پاک کنید، سپس یک گزینه مفید برای حذف خودکار وجود دارد انتخاب خود، و پیش نمایش داده‌هایی که حذف خواهند شد به شما نشان داده می‌شود.

همین کار را باید با گزینه تاریخچه مکان انجام داد، زیرا می‌توان آن را خاموش کرد و آنچه گوگل در مورد کاربر ثبت کرده است حذف می‌شود، در حالی که می‌توان مکان‌های خاصی روی نقشه را برای حذف انتخاب کرد یا به یک روز خاص برای حذف آن رفت. تاریخچه یوتیوب نیز می‌تواند به همان روشی که در دو گزینه قبلی وجود دارد پاک شود.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار