سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰ طبیعت گرد بواسطه سیلابی شدن رودخانه محلی در منطقه گردشگری ارتکند کلات گرفتار شده و اسکان یافته‌اند.

سید رضا عباسی نیشابوری سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰ طبیعت گرد بواسطه سیلابی شدن رودخانه محلی در منطقه گردشگری ارتکند کلات گرفتار شدند که اکنون در منطقه گردشگری و اقامتگاهی ارتکند کلات، توسط نیرو‌های هلال احمر و سپاه اسکان یافته اند.

وی گفت: به دلیل بالا آمدن آب رودخانه ارتکند عبور از جاده دسترسی به این منطقه ممکن نیست لذا این افراد تا فردا و بازگشایی مسیر در منطقه گردشگری یا درون خودرو‌های خود خواهند ماند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: مطابق اعلام قبلی هلال احمر استان، حدود ۱۰۰ گردشگر نیز در منطقه "شمخال" درگز همچنان حضور دارند و نیرو‌های هلال احمر در حال ارسال پتو و جیره غذایی به این افراد هستند تا فردا پس از فروکش کردن سیلاب از منطقه خارج شوند.

عباسی نیشابوری افزود: در روستا‌های اطراف مشهد به ویژه دهستان "کارده" بخش مرکزی، سیلاب پنج خودرو را با خود برد و خساراتی نیز به بخش‌های کشاورزی این مناطق وارد کرده است.

وی گفت: در پی بارش‌های تابستانی امروز جمعه خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر فوت یا مصدوم شدن شهروندان گزارش نشده است.

بهار امسال بارش‌های تندری همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ۲۰۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و زیربنایی استان خسارت زد همچنین در جریان سیل ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۰ نفر در مشهد و فریمان جان باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.