وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: زائران اتباع خارجی باید برای ورود به عراق در ایام اربعین روادید را از سفارت عراق در کشورهای خود دریافت کنند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در بازدید از مرز شلمچه گفت: مرز چذابه خوزستان برای ورود زائران اتباع خارجی در نظر گرفته شده و زیرساخت‌ها در این مرز برای آنان فراهم است.

وی افزود: کشور عراق تاکید زیادی بر اخذ روادید توسط اتباع خارجی از سفارت عراق در کشورهای مبدا دارد لذا از این اتباع درخواست داریم بدون روادید به مرز ایران مراجعه نکنند.

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را با اتباع خارجی خواهد داشت ولی اجازه ورود به زائران بدون روادید نخواهد داد.

وحیدی اضافه کرد: کشور عراق زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد جاده و نصب سایه‌بان را برای تردد آسان زائران مهیا کرده و امسال تردد برای زائران راحت‌تر خواهد بود.

وی افزود: همچنین شرایط برای انتقال زائران به وسیله خط دریایی از خرمشهر به بصره مهیاست ولی باید برای اجرای آن هزینه انتقال را کاهش داد.

وزیر کشور گفت: همچنین یک خط دریایی دیگر از بندر سیبه عراق تا بصره در نظر گرفته شده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار