طالبان خواستار سرمایه‌گذاری ازبکستان در معادن نفت، گاز و مس افغانستان شد.

نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در دیدار با وزیر معادن و جیولوجی ازبکستان خواستار سرمایه گذاری آن کشور در معادن نفت، گاز و مس افغانستان شده است.

طبق خبرنامه وزارت صنعت و تجارت که امروز منتشر شد، عزیزی در این دیدار گفت که ازبکستان در معادن نفت و گاز شمال افغانستان سرمایه گذاری نماید زیرا به دلیل نزدیکی مسیر از لحاظ لوژیستیکی و دسترسی آسان به بازارهای منطقه به ازبکستان بیشتر مفید خواهد بود.

وی همچنان به جانب ازبکستان پیشنهاد نمود تا در معادن مس ولایات غزنی و هرات، و ایجاد فابریکات پروسس کننده مواد معدنی در افغانستان سرمایه گذاری نماید.

از سوی دیگر، اسلاموف بوبیر فرخادویچ، وزیر معادن و جیولوجی ازبکستان خواهان عقد موافقت‌نامه حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور گردید.

وی همچنین از ایجاد دو کارخانه بزرگ در عرصه پروسس مس در ازبکستان یاد آوری نموده گفت که این کارخانه ها نیاز مبرم به مواد خام دارند که اکتشاف و استخراج مس از افغانستان این نیازمندی را مرفوع خواهند ساخت.

در این دیدار فیصله شد تا یک هیأت رسمی از جانب ازبکستان به منظور سروی و انجام کارهای تکنیکی با هماهنگی وزارت معادن و پترولیم کشور به افغانستان سفر نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار