خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه اراک گفت: توجه به مکتب عاشورا سپری محکم برابر توطئه‌های دشمنان است.

 نماینده ولی‌ّفقیه در استان مرکزی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک گفت: توسل و توجه به معارف دینی و اخلاقی به ویژه مکتب عاشورا، سپری محکم در برابر توطئه‌های شوم دشمنان است.

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه، افزود: حماسه بزرگ عاشورا یک مکتب است و حکمت‌ها و حکایات این نیمروز پرماجرا برای اهل فکر چندان پر رمز و راز است که هیچ تحقیق و تحلیلی نتوانسته مردم را اقناع کند. امام حسین(ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد و می‌طلبد تا با همه توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

او ادامه داد: محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود. امام حسین(ع) آموزگار جوانمردی و بصیرت دینی است و آئین‌های سوگ سالار شهیدان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سیره آن امام همام و اهداف بلند ایشان در عاشورا برای مردم به‌صورت جذاب و اثرگذار مطرح شود. اباعبدالله الحسین(ع) هدف اصلی قیام خود را تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرده و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.