نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در مراسم پرشور شیرخوارگان حسینی بر لزوم توجه به تربیت دینی کودکان در خانواده تاکید کرد و گفت: حضور مادران باتقوا در همایش شیرخوارگان حسینی نشانه‌ی ارادت و پیروی آنها از فرهنگ عاشوراست که منجر به تربیت کودکان مهدوی خواهد شد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در همایش پرشور شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، اظهار داشت: مادران و کودکانی که امروز با پای دلشان در مراسم شیرخوارگان حسینی حضور یافتند از دلدادگان حضرت علی اصغر (ع)، فرزند امام حسین (ع) هستند.
وی با آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه فرزندان و خردسالان این آب و خاک، خطاب به مادران بر لزوم توجه به تربیت دینی کودکان در خانواده تاکید کرد و گفت: حضور مادران باتقوا در همایش شیرخوارگان حسینی نشانه‌ی ارادت و پیروی آنها از فرهنگ عاشوراست که منجر به تربیت کودکان مهدوی خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه مادرانی که فرزندانشان به نام ائمه متبرک است؛ باید فرزندانشان را با القاب نیکو خطاب کنند و در تربیت آنان بکوشند؛ ادامه داد: تربیت فرزند مسئولیت مهمی برای پدران و مادران می‌باشد و آنها وظیفه دارند که این عمل را به بهترین شکل انجام دهند.
وی با بیان اینکه مادران در هر شغل و حرفه‌ای که باشند باید تربیت صحیح فرزندان را در اولویت قرار دهند، خاطر نشان کرد: فرزندان از ارزشمند‌ترین هدیه‌های خداوند به والدین هستند و والدین باید برای رستگاری فرزند خود بکوشند. 
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: اسلام همواره برای تربیت کودک روش‌های محبت آمیز و مدارا به صورت موثر را توصیه می‌کند.
وی یادآور شد: باور‌های دینی و اعتقادی والدین در تحکیم خانواده و تربیت فرزند نقش مهمی دارد و بیگانگی و بی توجهی آنها به اعتقادات و باور‌های مذهبی، موجب بروز مشکلات جدی در زندگی خواهد شد.
گفتنی است؛ امسال نیز مانند سال‌های گذشته، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم به یاد حضرت علی‌اصغر (ع) شهید ۶ ماهه کربلا علاوه بر در مناطق مختلف گیلان و ایران، در ۵۰ کشور جهان نیز برگزار شد.

برچسب ها: کودکان ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.