بیش از ۸هزارو ۴۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در خراسان جنوبی در سه ماهه نخست امسال معاینه فنی شد.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از این تعداد خودرو که در این مدت مورد بازدید قرار گرفتند و تعداد هزار و ۷۶۵ دستگاه خودرو به دلیل نقص فنی مردود شده اند.

حیدری افزود: معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها، کاهش آلایندگی هوا و کاهش ترافیکی ناشی از نقص فنی خودرو و جاده‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر ۴ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و فردوس فعال است.

حیدری گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل تردد خودرو‌های حامل بار عبوری و جلوگیری از تردد غیرمجاز این خودروها، در سه ماهه نخست سال جاری ۳۷۱ پروانه عبور ترافیکی برای تردد در محور‌های مواصلاتی استان صادر شد.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: این پروانه‌ها برای وسایل نقلیه‌ای صادر می‌شود که ابعاد و وزن آنها از مقادیر تعیین شده در مقررات تجاوز کند.

به گفته وی صدور این پروانه‌ها برای ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای و جلوگیری از تخلفات ترافیکی و همچنین حفظ ایمنی جاده‌ها و رانندگان انجام می‌شود.

حیدری افزود: از رانندگان تقاضا می‌شود که قبل از اقدام به سفر و حمل هرگونه بار از صحت و ایمنی خودرو و تناسب ابعاد و وزن بار با وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و در صورت نیاز نسبت به اخذ پروانه عبور ترافیک اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.