میدان گازی مختار یاسوج با ظرفیت ۱۰۹ میلیارد مترمکعب، می‌تواند نقش مهمی در جبران کمبود گاز در کشور و به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایفا کند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی کشور در بازدید از میدان گازی مختار یاسوج گفت: میدان گازی مختار با ذخایر عظیم گاز طبیعی، می‌تواند نقشی کلیدی در تامین نیاز‌های انرژی کشور در فصل زمستان و به ویژه در استان‌های جنوبی داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه عملیات حفرچاه‌های میدان گازی مختار در دست اجراست اضافه کرد: هم اکنون بخش‌های سلر و لوکیشن سازی این میدان ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

وی با اشاره به اینکه با اجرا و توسعه این طرح روزانه ۷ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز در کشور اضافه می‌شود افزود: با بهره برداری از این طرح هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم صاحب شغل می‌شوند.


نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شناسایی و توسعه میادین جدید نفتی و گازی می‌تواند به امنیت انرژی کشور کمک کند و وابستگی ما به واردات را کاهش دهد.


بهرامی اضافه کرد: با توجه به حجم ذخایر گاز در میدان مختار، می‌توان انتظار داشت که این میدان در آینده به یکی از مهم‌ترین منابع تامین گاز کشور تبدیل شود و بهره‌برداری از این میدان همچنین می‌تواند به کاهش افت فشار گاز در کشور و افزایش رفاه مردم کمک کند.


نایب رئیس کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حفر چاه‌های جدید و اجرای طرح‌های برداشت و تزریق گاز، برای بهره‌برداری حداکثری از میدان گازی مختار ضروری است و این اقدامات همچنین می‌تواند به افزایش طول عمر این میدان و حفظ تولید آن در بلندمدت کمک کند.


بهرامی با انتقاد از عملکرد پیمانکار قبلی این میدان به علت تاخیر در اجرای این طرح گفت: در خصوص تامین مالی این طرح هیچ مشکلی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.