سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از نظارت‌های مستمر گروه‌های دامپزشکی شهرستان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

حسن محمدی ناری گفت: با توجه به اجرای سنت قربانی در مسیر دسته‌های عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران حسینی، تقاضا می‌شود برای حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک در جامعه، دام مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه و ترجیحا در کشتارگاه‌های با نظارت دامپزشکی کشتار کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ سلامت مردم و استفاده از گوشت نذری سالم عنوان کرد و افزود: ذبحی که در خارج از چارچوب نظارتی دامپزشکی انجام می‌شود، احتمال بیماری وجود دارد که با تدابیر در نظر گرفته شده توسط دامپزشکی خطرات بروز بیماری‌ها به حداقل می‌رسد.

محمدی ناری گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند برای حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام به سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار، ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی خود در دامپزشکی شهرستان کرده است.

وی از مردم و به ویژه هیئت‌های عزاداری خواست: برای اطمینان از سلامت دام‌های قربانی و گوشت‌های مصرفی عملیات ذبح با نظارت کارکنان بازرسی و نظارت بهداشتی این شبکه انجام شود و همشهریان می‌توانند برای هماهنگی باشماره تلفن‌های ۳۲۲۱۴۳۶۱ و یا سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.